HomeHome  FAQFAQ  SearchSearch  MemberlistMemberlist  UsergroupsUsergroups  RegisterRegister  Log in  InfoInfo  
Log in
Username:
Password:
Log in automatically: 
:: I forgot my password
Link Pilihan
Search
 
 

Display results as :
 
Rechercher Advanced Search
Who is online?
In total there is 1 user online :: 0 Registered, 0 Hidden and 1 Guest :: 1 Bot

None

Most users ever online was 31 on Tue Apr 07, 2015 6:15 pm
Top posters
Juang
 
gaara
 
tolokminda
 
Admin
 
othman
 
faried
 
iltizam
 
masterpiece7070
 
lia
 
Payau Putih
 

Share | 
 

 Bakar Al Quran

View previous topic View next topic Go down 
Go to page : Previous  1, 2
AuthorMessage
faried
Sarjana
Sarjana


Posts : 524
Points : 2871
Reputation : 0
Join date : 2010-07-26

PostSubject: Bakar Al Quran   Sun Sep 12, 2010 9:38 am

First topic message reminder :

Juang wrote:

Tak sangka betul di zaman IT ini Allah perlihatkan pengulangan yang sama. Bila diajak kembali berpegang sesuatu yang benar dan selari dengan Kitab Allah, kebanyakan mereka berpaling lari. Sesungguhnya Dia Maha Terpuji membuktikan Al Quran itu suatu yang realistik. Benar-benar terjadi tidak kira zaman mana sekali pun.

Patutlah di Amerika itu ada pihak yang nak bakar Al Quran. Maklumlah, umat Islam hari ini yang mengaku ikut Al Quran tetapi lebih percaya kitab riwayat daripada Al Quran. Bukankah tindakan umat Islam merendah-rendahkan Al Quran berbanding kitab riwayat itu sama seperti membakar Al Quran juga?

Buku Alquran dibakar, umat beragama Islam murka,

tetapi

petunjuk Allah dalam Alquran tidak dipedulikan, direndahkan dengan Riwayat, dinistakan dan dilanggar,

malah tidak marah, tersinggung pun tidak. Heran.

Tindakan tersebut lebih parah dari pada membakar buku Alquran.
Back to top Go down
View user profile

AuthorMessage
lia
Siswazah
Siswazah


Posts : 120
Points : 2425
Reputation : 0
Join date : 2010-08-17

PostSubject: Re: Bakar Al Quran   Wed Sep 15, 2010 7:15 pm

Jadi anda nak ikut kristian zaman moden lah daripada menjadi orang Islam. Itulah niat sebenar anda dan anda mahu semua orang menjadi musuh agama Islam dan bersama sama dengan kristian baru ini?
Back to top Go down
View user profile
tolokminda
Sarjana
Sarjana


Posts : 627
Points : 2962
Reputation : 1
Join date : 2010-07-29

PostSubject: Re: Bakar Al Quran   Wed Sep 15, 2010 7:41 pm

lia wrote:
Jadi anda nak ikut kristian zaman moden lah daripada menjadi orang Islam. Itulah niat sebenar anda dan anda mahu semua orang menjadi musuh agama Islam dan bersama sama dengan kristian baru ini?

Salam Lia,

Maksud saya mengapalah "umat Islam" sekarang pi ikut ajaran Kristian yang pada ketika umat mereka menurutinya pun mereka semua berada dalam zaman kegelapan. Mengapa tidak ikut petunjuk Tuhan yang sebenar. Bukankah setiap orang Islam menyimpan sekurang-kurangnya satu naskah Al-Quran di rumah? Mengapa tidak membacanya dengan kefahaman? Mengapa tidak tolak terus ajaran-ajaran palsu yang bersumberkan bible.
Back to top Go down
View user profile http://www.tolokminda.wordpress.com
Juang
Sarjana
Sarjana


Posts : 1397
Points : 3808
Reputation : 4
Join date : 2010-07-25
Age : 39

PostSubject: Re: Bakar Al Quran   Wed Sep 15, 2010 8:00 pm

Salam TM,

Umat Islam dahulu maju kerana mereka ikut Petunjuk Tuhan. Ketika itu orang Kristian taksub dengan bible karangan ulamak ugama mereka. Entah di mana silapnya, umat Islam mencedok ajaran Bible yang dikaburi dengan nama riwayat hadis dan orang Kristian itu pula tinggalkan Bible untuk ikut Al Quran secara senyap-senyap. Maka dunia hari ini sudah berubah di mana kita lihat yang dikatakan Kristian itu banyak mencontohi Al Quran dan yang dilihat Islam itu banyak menuruti Bible.

Hakikat yang tidak boleh dinafikan, jika ikut Al Quran, pasti semua bangsa akan maju. Tetapi jika ikut yang bercanggah dengan Al Quran, pasti sesuatu kaum itu jadi mundur dan ketinggalan.

"Oh mak oh bapak...dunia dah nak terbalik..."
Back to top Go down
View user profile
othman
Sarjana
Sarjana


Posts : 551
Points : 2878
Reputation : 0
Join date : 2010-07-26

PostSubject: Re: Bakar Al Quran   Thu Sep 16, 2010 12:37 am

Quote :
Entah di mana silapnya, umat Islam mencedok ajaran Bible yang dikaburi dengan nama riwayat hadis dan orang Kristian itu pula tinggalkan Bible untuk ikut Al Quran secara senyap-senyap

macam hawking tu ke ..
Back to top Go down
View user profile
Juang
Sarjana
Sarjana


Posts : 1397
Points : 3808
Reputation : 4
Join date : 2010-07-25
Age : 39

PostSubject: Re: Bakar Al Quran   Thu Sep 16, 2010 11:37 am

Salam,

Allah Mengetahui siapa mereka. Bukan urusan kita nak tentukan siapa mereka. Tak payah nak mengumpat-umpat mana-mana individu di sini. Macam orang yang tak matang sahaja buat kerja-kerja mengumpat.
Back to top Go down
View user profile
othman
Sarjana
Sarjana


Posts : 551
Points : 2878
Reputation : 0
Join date : 2010-07-26

PostSubject: Re: Bakar Al Quran   Thu Sep 16, 2010 12:00 pm

Juang wrote:
Salam,

Allah Mengetahui siapa mereka. Bukan urusan kita nak tentukan siapa mereka. Tak payah nak mengumpat-umpat mana-mana individu di sini. Macam orang yang tak matang sahaja buat kerja-kerja mengumpat.

kira sedara ni tak matang lah .. memang nampak sangat ketidakmatangan sedara . elok guna akal yg tuhan dah bagi . buat program betul2 dan jgn nak mengumpat .
Back to top Go down
View user profile
Juang
Sarjana
Sarjana


Posts : 1397
Points : 3808
Reputation : 4
Join date : 2010-07-25
Age : 39

PostSubject: Re: Bakar Al Quran   Thu Sep 16, 2010 1:15 pm

othman wrote:

kira sedara ni tak matang lah .. memang nampak sangat ketidakmatangan sedara . elok guna akal yg tuhan dah bagi . buat program betul2 dan jgn nak mengumpat .
Salam,

Orang yang matang dia tidak akan berani kata mana-mana individu itu tidak matang. Dia serahkan itu semua kepada Tuhan. Orang yang tak matang sahaja berani mengatakan indvidu tertentu tak matang. Sama perangainya macam orang kafir terdahulu berani menghukum Rasul mereka sesat. Macamlah mereka itu tuhan selain Allah. Angkuh sangat.

Dan orang yang matang dia tidak akan marah bila Al Quran diperingatkan kembali. Hanya orang yang tak matang sahaja berbuat begitu.

Secara psikologinya, hanya orang kafir sahaja yang tak suka Al Quran diperingatkan kembali.
Back to top Go down
View user profile
othman
Sarjana
Sarjana


Posts : 551
Points : 2878
Reputation : 0
Join date : 2010-07-26

PostSubject: Re: Bakar Al Quran   Thu Sep 16, 2010 1:25 pm

Juang wrote:
othman wrote:

kira sedara ni tak matang lah .. memang nampak sangat ketidakmatangan sedara . elok guna akal yg tuhan dah bagi . buat program betul2 dan jgn nak mengumpat .
Salam,

Orang yang matang dia tidak akan berani kata mana-mana individu itu tidak matang. Dia serahkan itu semua kepada Tuhan. Orang yang tak matang sahaja berani mengatakan indvidu tertentu tak matang. Sama perangainya macam orang kafir terdahulu berani menghukum Rasul mereka sesat. Macamlah mereka itu tuhan selain Allah. Angkuh sangat.

Dan orang yang matang dia tidak akan marah bila Al Quran diperingatkan kembali. Hanya orang yang tak matang sahaja berbuat begitu.

Secara psikologinya, hanya orang kafir sahaja yang tak suka Al Quran diperingatkan kembali.

orang yg tak matang dia tau dia tak matang, cuma sebab nak tegakkan benang basah dia sanggup pusing2 .

Sama perangainya macam orang kafir terdahulu berani menghukum Rasul mereka sesat. Macamlah mereka itu tuhan selain Allah. Angkuh sangat.

sama la , kau pun kata ulamak sekarang sesat .
Back to top Go down
View user profile
Juang
Sarjana
Sarjana


Posts : 1397
Points : 3808
Reputation : 4
Join date : 2010-07-25
Age : 39

PostSubject: Re: Bakar Al Quran   Thu Sep 16, 2010 1:32 pm

othman wrote:
sama la , kau pun kata ulamak sekarang sesat .
Salam,

Menuduh orang tanpa bukti itu kerja orang tak matang. Lainlah dibawakan bukti siapa ulamak sekarang yang dikatakan sesat itu, logiklah nak bawa pertuduhan.

Harapkan tua, tapi tak matang-matang. Nak menuduh tetapi tiada bukti.

Orang kafir terdahulu tuduh Nabi mereka tukang sihir, tetapi mereka tak bawakan bukti kata-kata Nabi yang mana satu bersifat sihir. 2 x5 perangai mereka suka tuduh tetapi tak bawakan bukti.
Back to top Go down
View user profile
Sponsored content




PostSubject: Re: Bakar Al Quran   Today at 1:47 pm

Back to top Go down
 
Bakar Al Quran
View previous topic View next topic Back to top 
Page 2 of 2Go to page : Previous  1, 2
 Similar topics
-
» Difitnah Bakar Al-Quran, Wanita Ini Dibakar hingga Tewas
» Quran Reading Program: Hizb 59
» Quran Reading Guests & members welcome [Now posted DAILY inshaAllah from Hizb 1]
» transliteration.org/quran
» Quran Reading Program: Hizb 31

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
E-Minda :: Minda :: Islam-
Jump to: