HomeHome  FAQFAQ  SearchSearch  MemberlistMemberlist  UsergroupsUsergroups  RegisterRegister  Log in  InfoInfo  
Log in
Username:
Password:
Log in automatically: 
:: I forgot my password
Link Pilihan
Search
 
 

Display results as :
 
Rechercher Advanced Search
Who is online?
In total there is 1 user online :: 0 Registered, 0 Hidden and 1 Guest

None

Most users ever online was 31 on Tue Apr 07, 2015 6:15 pm
Top posters
Juang
 
gaara
 
tolokminda
 
Admin
 
othman
 
faried
 
iltizam
 
masterpiece7070
 
lia
 
Payau Putih
 

Share | 
 

 Tudung Kepala

View previous topic View next topic Go down 
Go to page : 1, 2  Next
AuthorMessage
Admin
Canselor
Canselor


Posts : 601
Points : 2999
Reputation : 1
Join date : 2010-07-22
Location : Selangor

PostSubject: Tudung Kepala   Fri Jul 30, 2010 11:07 am

24:31. Dan katakanlah kepada perempuan-perempuan mukmin, supaya mereka menundukkan pandangan mereka, dan menjaga kemaluan mereka, dan tidak menampakkan perhiasan mereka kecuali apa yang nampak daripadanya; dan hendaklah mereka meletakkan penudung mereka pada dada mereka, dan tidak menampakkan perhiasan mereka kecuali kepada suami mereka, atau bapa mereka, atau bapa suami mereka, atau anak lelaki mereka, atau anak lelaki suami mereka, atau saudara lelaki mereka, atau anak lelaki saudara lelaki mereka, atau anak lelaki saudara perempuan mereka, atau perempuan mereka, atau apa yang tangan kanan mereka memiliki, atau lelaki yang melayan mereka yang tanpa mempunyai keinginan seks, atau kanak-kanak kecil yang belum mengerti aurat (bahagian-bahagian sulit) perempuan; dan janganlah juga mereka menghentakkan kaki mereka supaya perhiasan mereka yang tersembunyi diketahui. Dan bertaubatlah semua bersama kepada Allah, wahai orang-orang mukmin, agar kamu beruntung.

Fungsi khumur (penudung) memang untuk menyorok atau menyamarkan. Ia menyorok atau menyamarkan bahagian dada perempuan, kerana ia disuruh Allah supaya diletak di bahagian anggota tersebut.

Jadi, tidak ada hukum mengapa wanita islam perlu memakai tudung kepala. Jika nak pakai pun, janganlah atas sebab suruhan Tuhan.

Dalam al-quran, banyak peringatan agar tidak mengatakan sesuatu sewenang-wenangnya tentang suruhan Tuhan.

3:78. Dan antara mereka, ada segolongan yang memutarbalikkan lidah mereka dengan al-Kitab supaya kamu menyangkanya daripada sebahagian al-Kitab, sedang ia bukanlah daripada al-Kitab; dan mereka berkata, "Ia daripada Allah", tetapi ia bukanlah daripada Allah, dan mereka berkata dusta terhadap Allah sedang mereka mengetahuinya.
Back to top Go down
View user profile http://eminda.forumotion.com
faried
Sarjana
Sarjana


Posts : 524
Points : 2874
Reputation : 0
Join date : 2010-07-26

PostSubject: Re: Tudung Kepala   Fri Jul 30, 2010 11:30 am

Keluaran 26
26:14 Juga haruslah engkau membuat untuk kemah itu tudung dari kulit domba jantan yang diwarnai merah, dan tudung dari kulit lumba-lumba di atasnya lagi.

Salam,

Ajaran menggunakan tudung jelas dapat dibaca dalam Bibel.

Ayub 24
24:15 Orang yang berzinah menunggu senja, pikirnya: Jangan seorang pun melihat aku; lalu dikenakannya tudung muka.

I Korintus 11
11:5 Tetapi tiap-tiap perempuan yang berdoa atau bernubuat dengan kepala yang tidak bertudung, menghina kepalanya, sebab ia sama dengan perempuan yang dicukur rambutnya.

I Korintus 11
11:13 Pertimbangkanlah sendiri: Patutkah perempuan berdoa kepada Allah dengan kepala yang tidak bertudung?
Back to top Go down
View user profile
Admin
Canselor
Canselor


Posts : 601
Points : 2999
Reputation : 1
Join date : 2010-07-22
Location : Selangor

PostSubject: Re: Tudung Kepala   Fri Jul 30, 2010 11:45 am

Salam,

Kalau difikir pun, mengapa wanita islam harus memakai tudung? Apakah rambut mereka itu boleh mendatangkan nafsu berahi kepada orang lain, lelaki terutamanya?

Allah suruh tutup bahagian dada dengan kain penudung bukan tutup kepala sebab pada bahagian dada itulah orang lelaki terutamanya suka tengok.

Seperti penjelasan tuan faried di atas, ajaran pakai tudung terdapat dalam bible. Apakah kita nak ikut bible atau al-quran?
Back to top Go down
View user profile http://eminda.forumotion.com
othman
Sarjana
Sarjana


Posts : 551
Points : 2881
Reputation : 0
Join date : 2010-07-26

PostSubject: Re: Tudung Kepala   Fri Jul 30, 2010 11:59 am

Admin wrote:
Salam,

Kalau difikir pun, mengapa wanita islam harus memakai tudung? Apakah rambut mereka itu boleh mendatangkan nafsu berahi kepada orang lain, lelaki terutamanya?

Allah suruh tutup bahagian dada dengan kain penudung bukan tutup kepala sebab pada bahagian dada itulah orang lelaki terutamanya suka tengok.

Seperti penjelasan tuan faried di atas, ajaran pakai tudung terdapat dalam bible. Apakah kita nak ikut bible atau al-quran?

salam

alangkah eloknya kamu tegur perempuan yg tak tutup dada dari yg pkai tudung . salah ker pakai tudung kepala , haram? syirik ? bukan perbuatan baik ?
Back to top Go down
View user profile
Admin
Canselor
Canselor


Posts : 601
Points : 2999
Reputation : 1
Join date : 2010-07-22
Location : Selangor

PostSubject: Re: Tudung Kepala   Fri Jul 30, 2010 12:16 pm

othman wrote:
Admin wrote:
Salam,

Kalau difikir pun, mengapa wanita islam harus memakai tudung? Apakah rambut mereka itu boleh mendatangkan nafsu berahi kepada orang lain, lelaki terutamanya?

Allah suruh tutup bahagian dada dengan kain penudung bukan tutup kepala sebab pada bahagian dada itulah orang lelaki terutamanya suka tengok.

Seperti penjelasan tuan faried di atas, ajaran pakai tudung terdapat dalam bible. Apakah kita nak ikut bible atau al-quran?

salam

alangkah eloknya kamu tegur perempuan yg tak tutup dada dari yg pkai tudung . salah ker pakai tudung kepala , haram? syirik ? bukan perbuatan baik ?

Salam,

Pakai tudung tak salah. nak pakai-pakailah. cuma, jangan pakai sebab ianya suruhan Tuhan. Itu mengada-adakan hukum namanya sebab tiada pun suruhan sedemikian dalam al-quran.

Kalau pakai tudung kepala sebab ada kudis atau botak atau sebab-sebab lain, siapa nak larang.
Back to top Go down
View user profile http://eminda.forumotion.com
othman
Sarjana
Sarjana


Posts : 551
Points : 2881
Reputation : 0
Join date : 2010-07-26

PostSubject: Re: Tudung Kepala   Fri Jul 30, 2010 12:33 pm

Admin wrote:
othman wrote:
Admin wrote:
Salam,

Kalau difikir pun, mengapa wanita islam harus memakai tudung? Apakah rambut mereka itu boleh mendatangkan nafsu berahi kepada orang lain, lelaki terutamanya?

Allah suruh tutup bahagian dada dengan kain penudung bukan tutup kepala sebab pada bahagian dada itulah orang lelaki terutamanya suka tengok.

Seperti penjelasan tuan faried di atas, ajaran pakai tudung terdapat dalam bible. Apakah kita nak ikut bible atau al-quran?

salam

alangkah eloknya kamu tegur perempuan yg tak tutup dada dari yg pkai tudung . salah ker pakai tudung kepala , haram? syirik ? bukan perbuatan baik ?

Salam,

Pakai tudung tak salah. nak pakai-pakailah. cuma, jangan pakai sebab ianya suruhan Tuhan. Itu mengada-adakan hukum namanya sebab tiada pun suruhan sedemikian dalam al-quran.

Kalau pakai tudung kepala sebab ada kudis atau botak atau sebab-sebab lain, siapa nak larang.

salam

kalau sebab pada pandangan mereka adalah suruhan tuhan pun apa salahnya . bukan lah ianya pendapat yg boleh merosakkan imanpun kenapa pulak nak persoal sangat . yg di larang tak pulak nak persoalkan .
Back to top Go down
View user profile
Admin
Canselor
Canselor


Posts : 601
Points : 2999
Reputation : 1
Join date : 2010-07-22
Location : Selangor

PostSubject: Re: Tudung Kepala   Fri Jul 30, 2010 12:46 pm

Salam tuan othman,

Kita kena ingatkan pandangan mereka itu supaya jangan berdusta kononnya ianya suruhan Tuhan padahal tiada pun suruhan itu.

Apa yang kita nak tekankan di sini, jangan berdusta atas nama Allah. Sebab itu al-quran mengandungi peringatan2 kepada sesiapa yang mahu ingat.

3:78. Dan antara mereka, ada segolongan yang memutarbalikkan lidah mereka dengan al-Kitab supaya kamu menyangkanya daripada sebahagian al-Kitab, sedang ia bukanlah daripada al-Kitab; dan mereka berkata, "Ia daripada Allah", tetapi ia bukanlah daripada Allah, dan mereka berkata dusta terhadap Allah sedang mereka mengetahuinya.


Back to top Go down
View user profile http://eminda.forumotion.com
othman
Sarjana
Sarjana


Posts : 551
Points : 2881
Reputation : 0
Join date : 2010-07-26

PostSubject: Re: Tudung Kepala   Fri Jul 30, 2010 12:54 pm

Admin wrote:
Salam tuan othman,

Kita kena ingatkan pandangan mereka itu supaya jangan berdusta kononnya ianya suruhan Tuhan padahal tiada pun suruhan itu.

Apa yang kita nak tekankan di sini, jangan berdusta atas nama Allah. Sebab itu al-quran mengandungi peringatan2 kepada sesiapa yang mahu ingat.

3:78. Dan antara mereka, ada segolongan yang memutarbalikkan lidah mereka dengan al-Kitab supaya kamu menyangkanya daripada sebahagian al-Kitab, sedang ia bukanlah daripada al-Kitab; dan mereka berkata, "Ia daripada Allah", tetapi ia bukanlah daripada Allah, dan mereka berkata dusta terhadap Allah sedang mereka mengetahuinya.



salam

adakah allah tetapkan tak boleh pakai tudung ?
Back to top Go down
View user profile
Admin
Canselor
Canselor


Posts : 601
Points : 2999
Reputation : 1
Join date : 2010-07-22
Location : Selangor

PostSubject: Re: Tudung Kepala   Fri Jul 30, 2010 1:05 pm

Salam,

Tiada ketetapan Allah tak boleh pakai tudung. Begitu juga tiada ketetapan Allah tak boleh pakai topi. Nak pakai, pakailah.

Tapi, jangan katakan ianya wajib pakai sebab Allah yang suruh, sampaikan wanita yang tak selesa dengan memakai tudung kepala terpaksa pakai sebab ada orang kata wajib pakai dan kalau tak pakai berdosa.
Back to top Go down
View user profile http://eminda.forumotion.com
othman
Sarjana
Sarjana


Posts : 551
Points : 2881
Reputation : 0
Join date : 2010-07-26

PostSubject: Re: Tudung Kepala   Fri Jul 30, 2010 1:25 pm

Admin wrote:
Salam,

Tiada ketetapan Allah tak boleh pakai tudung. Begitu juga tiada ketetapan Allah tak boleh pakai topi. Nak pakai, pakailah.

Tapi, jangan katakan ianya wajib pakai sebab Allah yang suruh, sampaikan wanita yang tak selesa dengan memakai tudung kepala terpaksa pakai sebab ada orang kata wajib pakai dan kalau tak pakai berdosa.

salam

tu la kadang2 memahami bahasa ni susah jugak . buat apa la buang duit buat tudung dada , elok sahaja dada tu di tutup dgn baju betul2 . lagi pun tak kena pada bahasa tudung dada .
Back to top Go down
View user profile
Admin
Canselor
Canselor


Posts : 601
Points : 2999
Reputation : 1
Join date : 2010-07-22
Location : Selangor

PostSubject: Re: Tudung Kepala   Fri Jul 30, 2010 1:32 pm

Salam,

Kenapa tak kena pada bahasa tudung dada pula?

Mungkin jarang kita dengar orang panggil tudung dada sebab dah diset dalam mind, sebut tudung saja orang akan fikir tudung kepala padahal perkataan tudung itu adalah umum.
Back to top Go down
View user profile http://eminda.forumotion.com
othman
Sarjana
Sarjana


Posts : 551
Points : 2881
Reputation : 0
Join date : 2010-07-26

PostSubject: Re: Tudung Kepala   Fri Jul 30, 2010 3:31 pm

Admin wrote:
Salam,

Kenapa tak kena pada bahasa tudung dada pula?

Mungkin jarang kita dengar orang panggil tudung dada sebab dah diset dalam mind, sebut tudung saja orang akan fikir tudung kepala padahal perkataan tudung itu adalah umum.

salam

dan hendaklah mereka menutupkan
بخمرهن dengan kerudung mereka
على atas
جيوبهن dada mereka
ولا dan jangan
يبدين mereka menampakkan
زينتهن perhiasan mereka

kerudung memang utk kepala , atas dada maknanya melabuhkan .
Back to top Go down
View user profile
Admin
Canselor
Canselor


Posts : 601
Points : 2999
Reputation : 1
Join date : 2010-07-22
Location : Selangor

PostSubject: Re: Tudung Kepala   Fri Jul 30, 2010 3:46 pm

Salam,

Kalau terjemahan di atas kata "dan hendaklah mereka menutupkan dengan kerudung mereka atas kepala mereka," logiklah ada arahan suruh pakai tudung kepala.

Tapi, dah jelas suruh tutup atas dada.

Takkan sebut sahaja tudung, semua utk kepala.
Back to top Go down
View user profile http://eminda.forumotion.com
Juang
Sarjana
Sarjana


Posts : 1397
Points : 3811
Reputation : 4
Join date : 2010-07-25
Age : 39

PostSubject: Re: Tudung Kepala   Sat Jul 31, 2010 11:18 am

Salam,

Saya setuju dengan apa yang dicadangkan oleh Admin. Sesiapa wanita yang nak pakai tudung atas dasar perhiasan, pakailah sebab Allah tak larang manusia berhias asalkan jangan berlebih-lebihan (membazir atau menunjuk-nunjuk).

Dan sesiapa yang tak mahu bertudung pun, Allah tidak melarangnya pun. Tiada dalam Al Quran Allah mewahyukan kepada Nabi bahawa wanita tak bertudung tak layak masuk syurga. Yang pentingnya tutup bahagian dada itu.

Jangan mengada-adakan dusta kononnya wanita yang tidak bertudung itu tidak Islam dan tak baik. Al Quran tidak menetapkan pun begitu. Jangan nak berlebih-lebih daripada apa yang Allah telah tetapkan.

Apakah Al Quran itu tidak cukup lengkap lagi menetapkan hukum untuk hidup yang aman dan sejahtera?
Back to top Go down
View user profile
othman
Sarjana
Sarjana


Posts : 551
Points : 2881
Reputation : 0
Join date : 2010-07-26

PostSubject: Re: Tudung Kepala   Sat Jul 31, 2010 1:12 pm

Admin wrote:
Salam,

Kalau terjemahan di atas kata "dan hendaklah mereka menutupkan dengan kerudung mereka atas kepala mereka," logiklah ada arahan suruh pakai tudung kepala.

Tapi, dah jelas suruh tutup atas dada.

Takkan sebut sahaja tudung, semua utk kepala.

salam

Fi'il mudhari' sebenarnya tidak berfungsi sebagai kata perintah,
melainkan kata kerja yang menunjukkan waktu sekarang atau masa yang
akan datang. Namun karena ketambahan hufur lam di depannya, maka fungsinya berubah menjadi kata perintah.

وليضربن - merujuk kepada wajib kerana kata perintah .
Back to top Go down
View user profile
Juang
Sarjana
Sarjana


Posts : 1397
Points : 3811
Reputation : 4
Join date : 2010-07-25
Age : 39

PostSubject: Re: Tudung Kepala   Sun Aug 01, 2010 4:31 am

Salam,

Quote :

I Korintus 11
11:13 Pertimbangkanlah sendiri: Patutkah perempuan berdoa kepada Allah dengan kepala yang tidak bertudung?
Kenapa pula tak patut perempuan berdoa kepada Tuhan dengan kepala tak bertudung? Bukankah Penglihatan Allah menembusi segala kain baju sehingga boleh mengetahui segala isi hati?

Kalau kita buat perbandingan baik-baik, apa yang ditetapkan dalam Al Quran semuanya ada rasional dan logiknya. Contohnya bila Nabi menjawab tentang haid, ada logiknya kenapa ketika haid, ia dikatakan suatu gangguan dan perlukan pembersihan. Memang realitinya terbukti suatu yang mengganggu keadaan. Tetapi apa yang ditetapkan di luar Al Quran, banyak bercampur unsur-unsur yang tak masuk akal dan ketetapan tanpa bukti.

Ironinya, ajaran-ajaran yang tak logik itulah yang mereka suka ikut. Peringatan yang jelas dan tidak bertentangan itu pula mereka lalaikan. Manusia...manusia.
Back to top Go down
View user profile
Juang
Sarjana
Sarjana


Posts : 1397
Points : 3811
Reputation : 4
Join date : 2010-07-25
Age : 39

PostSubject: Re: Tudung Kepala   Sun Aug 01, 2010 4:36 am

Salam,

Jika menyorok bahagian dada wanita daripada pandangan lelaki, ada logiknya. Tetapi menyorok rambut wanita daripada pandangan Allah, sudah pasti tak logik sebab Allah Melihat segala sesuatu tanpa boleh dibatasi.

Bayangkanlah kerana cetek Al Quran, ada orang Melayu jadikan alasan berebut kuasa kerana isteri pemimpin mereka tak pakai tudung kepala. Entah ayat Al Quran mana mengatakan "manusia tidak layak jadi pemimpin masyarakat kalau isterinya tak bertudung kepala" pun kita tak pernah jumpa.

Begitulah kesan buruk akibat tak mahu ikut Al Quran. Macam-macam alasan mereka mengada-adakan untuk kepentingan hawa nafsu mereka.
Back to top Go down
View user profile
othman
Sarjana
Sarjana


Posts : 551
Points : 2881
Reputation : 0
Join date : 2010-07-26

PostSubject: Re: Tudung Kepala   Sun Aug 01, 2010 12:49 pm

Juang wrote:
Salam,

Quote :

I Korintus 11
11:13 Pertimbangkanlah sendiri: Patutkah perempuan berdoa kepada Allah dengan kepala yang tidak bertudung?
Kenapa pula tak patut perempuan berdoa kepada Tuhan dengan kepala tak bertudung? Bukankah Penglihatan Allah menembusi segala kain baju sehingga boleh mengetahui segala isi hati?

Kalau kita buat perbandingan baik-baik, apa yang ditetapkan dalam Al Quran semuanya ada rasional dan logiknya. Contohnya bila Nabi menjawab tentang haid, ada logiknya kenapa ketika haid, ia dikatakan suatu gangguan dan perlukan pembersihan. Memang realitinya terbukti suatu yang mengganggu keadaan. Tetapi apa yang ditetapkan di luar Al Quran, banyak bercampur unsur-unsur yang tak masuk akal dan ketetapan tanpa bukti.

Ironinya, ajaran-ajaran yang tak logik itulah yang mereka suka ikut. Peringatan yang jelas dan tidak bertentangan itu pula mereka lalaikan. Manusia...manusia.

salam

saya masih lagi terfikir apa logik sapu debu tanah ke muka bila tiada air utk mandi .
Back to top Go down
View user profile
Admin
Canselor
Canselor


Posts : 601
Points : 2999
Reputation : 1
Join date : 2010-07-22
Location : Selangor

PostSubject: Re: Tudung Kepala   Sun Aug 01, 2010 6:54 pm

othman wrote:


salam

saya masih lagi terfikir apa logik sapu debu tanah ke muka bila tiada air utk mandi .

Salam,

Mohon tuan othman buka topik baru tentang persoalan tuan di atas agar topik ini tidak bercelaru.

Terima kasih.
Back to top Go down
View user profile http://eminda.forumotion.com
tolokminda
Sarjana
Sarjana


Posts : 627
Points : 2965
Reputation : 1
Join date : 2010-07-29

PostSubject: Re: Tudung Kepala   Tue Aug 03, 2010 11:43 pm

Salam,

Tudung kepala hanya boleh ditemui di dalam bible. Sangat menghairankan umat Islam lebih banyak mengamalkan ajaran bible daripada Al-Quran sedangkan mereka tidak dibenarkan membaca kitab Kristian itu.
Back to top Go down
View user profile http://www.tolokminda.wordpress.com
Juang
Sarjana
Sarjana


Posts : 1397
Points : 3811
Reputation : 4
Join date : 2010-07-25
Age : 39

PostSubject: Re: Tudung Kepala   Wed Aug 04, 2010 11:31 pm

Salam,

Apabila mata ditutup, kawasan orang lain yang mereka larang masuk pun akan dirempuhi kerana dalam keadaan mata tidak melihat, mereka tidak tahu yang mana satu kawasan mereka dan yang mana satu kawasan orang lain.

Begitulah jadinya apabila minda ditutup, ajaran-ajaran kitab agama lain yang mereka larang baca pun mereka rempuhi kerana dalam keadaan minda tertutup, mereka tidak tahu membezakan mana yang benar dan mana yang dusta.

Namun sedikit sekali mereka menyedari hakikat ini.
Back to top Go down
View user profile
Payau Putih
Siswazah
Siswazah


Posts : 106
Points : 2428
Reputation : 0
Join date : 2010-08-06
Location : Bumi Bertuah

PostSubject: Re: Tudung Kepala   Fri Aug 06, 2010 11:29 am

Perlu di bezakan buah dada dengan dada, dalam ayat berkaitan mengapa dada perlu di tutup/tudung sebabnya jika wanita memakai baju yg berleher luar/besar maka akan terdedah pangkal atau lurah buah dada menyebabkan boleh menaikkan nafsu syawat lelaki bila memandangnya sebab itu perlu ditutup/tudung dada mereka untuk menutupi lurah tersebut....
Back to top Go down
View user profile
Admin
Canselor
Canselor


Posts : 601
Points : 2999
Reputation : 1
Join date : 2010-07-22
Location : Selangor

PostSubject: Re: Tudung Kepala   Fri Aug 06, 2010 12:20 pm

24:31. Dan katakanlah kepada perempuan-perempuan mukmin, supaya mereka menundukkan pandangan mereka, dan menjaga kemaluan mereka, dan tidak menampakkan perhiasan mereka kecuali apa yang nampak daripadanya; dan hendaklah mereka meletakkan penudung mereka pada dada mereka, dan tidak menampakkan perhiasan mereka kecuali kepada suami mereka, atau bapa mereka, atau bapa suami mereka, atau anak lelaki mereka, atau anak lelaki suami mereka, atau saudara lelaki mereka, atau anak lelaki saudara lelaki mereka, atau anak lelaki saudara perempuan mereka, atau perempuan mereka, atau apa yang tangan kanan mereka memiliki, atau lelaki yang melayan mereka yang tanpa mempunyai keinginan seks, atau kanak-kanak kecil yang belum mengerti aurat (bahagian-bahagian sulit) perempuan; dan janganlah juga mereka menghentakkan kaki mereka supaya perhiasan mereka yang tersembunyi diketahui. Dan bertaubatlah semua bersama kepada Allah, wahai orang-orang mukmin, agar kamu beruntung.

Dalam ayat di atas, kita diperingatkan supaya letak penudung pada dada. Mungkin selendang juga boleh dikatakan penudung dada yang sesuai. Atau pun memakai baju yang mempunyai butang sehingga menutupi bawah leher.
Back to top Go down
View user profile http://eminda.forumotion.com
faried
Sarjana
Sarjana


Posts : 524
Points : 2874
Reputation : 0
Join date : 2010-07-26

PostSubject: Re: Tudung Kepala   Fri Aug 06, 2010 3:30 pm

tolokminda wrote:

Tudung kepala hanya boleh ditemui di dalam bible. Sangat menghairankan umat Islam lebih banyak mengamalkan ajaran bible daripada Al-Quran sedangkan mereka tidak dibenarkan membaca kitab Kristian itu.

Makanya mereka tidak menyadari jika petunjuk yang mereka amalkan adalah Bibel, bukan mengamalkan petunjuk Alquran.

Salam.
Back to top Go down
View user profile
tolokminda
Sarjana
Sarjana


Posts : 627
Points : 2965
Reputation : 1
Join date : 2010-07-29

PostSubject: Re: Tudung Kepala   Fri Aug 06, 2010 8:05 pm

faried wrote:
tolokminda wrote:

Tudung kepala hanya boleh ditemui di dalam bible. Sangat menghairankan umat Islam lebih banyak mengamalkan ajaran bible daripada Al-Quran sedangkan mereka tidak dibenarkan membaca kitab Kristian itu.

Makanya mereka tidak menyadari jika petunjuk yang mereka amalkan adalah Bibel, bukan mengamalkan petunjuk Alquran.

Salam.

Salam Faried,

Jika mereka membaca Al-Quran pun mereka akan dapati bahawa amalan-amalan itu - seperti memakai tudung dalam perbincangan ini - tidak terdapat di dalam Al-Quran. Jika mereka benar-benar percaya kepada Al-Quran hakikat ini sudah cukup untuk membantu mereka tahu samada menudung kepala itu satu perintah Tuhan atau sebaliknya. Maknanya sekarang, mereka bukan saja tidak membaca Bible malah Al-Quran juga mereka tidak baca.
Back to top Go down
View user profile http://www.tolokminda.wordpress.com
Sponsored content




PostSubject: Re: Tudung Kepala   Today at 7:34 pm

Back to top Go down
 
Tudung Kepala
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 2Go to page : 1, 2  Next
 Similar topics
-
» Cara Berpakaian Kristen
» Kepala Tentara Inggris Dipenggal, Tangan Pelaku Berlumuran Darah
» Yahya/Yohanes dipenggal kepala?
» Hukum ‘At tamayul’ – ‘At-Tasfiq’.
» Inilah Khasiat Ajaib Dari Alam Untuk Kita !!!

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
E-Minda :: Minda :: Islam-
Jump to: