HomeHome  FAQFAQ  SearchSearch  MemberlistMemberlist  UsergroupsUsergroups  RegisterRegister  Log in  InfoInfo  
Log in
Username:
Password:
Log in automatically: 
:: I forgot my password
Link Pilihan
Search
 
 

Display results as :
 
Rechercher Advanced Search
Who is online?
In total there is 1 user online :: 0 Registered, 0 Hidden and 1 Guest

None

Most users ever online was 31 on Tue Apr 07, 2015 6:15 pm
Top posters
Juang
 
gaara
 
tolokminda
 
Admin
 
othman
 
faried
 
iltizam
 
masterpiece7070
 
lia
 
Payau Putih
 

Share | 
 

 Siapakah Sebenarnya Ahli Zikir (Peringatan)?

View previous topic View next topic Go down 
Go to page : 1, 2  Next
AuthorMessage
othman
Sarjana
Sarjana


Posts : 551
Points : 2881
Reputation : 0
Join date : 2010-07-26

PostSubject: Siapakah Sebenarnya Ahli Zikir (Peringatan)?   Mon Aug 09, 2010 12:53 pm

Juang wrote:
Salam

Benar Admin. Oleh kerana Nabi adalah pemberi peringatan, maka sebab itu kita kena tanya ahli peringatan yang wujud pada hari ini. Itulah pewaris Nabi yang sebenar.

Lainlah Nabi ditugaskan untuk melagu-lagukan Al Quran, logik jugalah kita tanya ahli melagu-lagukan Al Quran yang wujud pada hari ini.

Smile

salam

betul lah tu tapi sapa dia ... setakat ni yg aku nampak TM la sebab banyak jugak terjemahan terkini yg beliau kemukakan . sayangnya beliau mungkin sibuk sekarang ni . faraid pun tak ada lagi buat seumpama TM . harap faraid banyak membantu dalam menterjemah al quran dan kita sama memberi komen yg berguna . dengan cara ini fikiran kita akan berkembang.
Back to top Go down
View user profile
Admin
Canselor
Canselor


Posts : 601
Points : 2999
Reputation : 1
Join date : 2010-07-22
Location : Selangor

PostSubject: Re: Siapakah Sebenarnya Ahli Zikir (Peringatan)?   Mon Aug 09, 2010 7:18 pm

Salam,

Ahli peringatan tidak semestinya orang yang membuat terjemahan al-quran. Sesiapa sahaja yang sentiasa memberi peringatan dengan ayat-ayat al-quran, merekalah ahl-ahli peringatan.

Orang yang tahu dan mahir dalam bab terjemahan al-quran bolehlah kita katakan sebagai ulama (orang yang berilmu dan mahir) yang juga seorang ahli peringatan.
Back to top Go down
View user profile http://eminda.forumotion.com
othman
Sarjana
Sarjana


Posts : 551
Points : 2881
Reputation : 0
Join date : 2010-07-26

PostSubject: Re: Siapakah Sebenarnya Ahli Zikir (Peringatan)?   Mon Aug 09, 2010 8:48 pm

Admin wrote:
Salam,

Ahli peringatan tidak semestinya orang yang membuat terjemahan al-quran. Sesiapa sahaja yang sentiasa memberi peringatan dengan ayat-ayat al-quran, merekalah ahl-ahli peringatan.

Orang yang tahu dan mahir dalam bab terjemahan al-quran bolehlah kita katakan sebagai ulama (orang yang berilmu dan mahir) yang juga seorang ahli peringatan.

salam

apa madsud peringatan bagi tuan . boleh kah katalah seorang yg buta huruf tapi hanya menghafal al quran menjadi ahli peringatan .
Back to top Go down
View user profile
Admin
Canselor
Canselor


Posts : 601
Points : 2999
Reputation : 1
Join date : 2010-07-22
Location : Selangor

PostSubject: Re: Siapakah Sebenarnya Ahli Zikir (Peringatan)?   Mon Aug 09, 2010 10:32 pm

othman wrote:
Admin wrote:
Salam,

Ahli peringatan tidak semestinya orang yang membuat terjemahan al-quran. Sesiapa sahaja yang sentiasa memberi peringatan dengan ayat-ayat al-quran, merekalah ahl-ahli peringatan.

Orang yang tahu dan mahir dalam bab terjemahan al-quran bolehlah kita katakan sebagai ulama (orang yang berilmu dan mahir) yang juga seorang ahli peringatan.

salam

apa madsud peringatan bagi tuan . boleh kah katalah seorang yg buta huruf tapi hanya menghafal al quran menjadi ahli peringatan .

Salam,

Yang penting dia memperingatkan kita tentang mesej-mesejNya, itulah ahli peringatan.
Back to top Go down
View user profile http://eminda.forumotion.com
othman
Sarjana
Sarjana


Posts : 551
Points : 2881
Reputation : 0
Join date : 2010-07-26

PostSubject: Re: Siapakah Sebenarnya Ahli Zikir (Peringatan)?   Mon Aug 09, 2010 11:00 pm

Admin wrote:
othman wrote:
Admin wrote:
Salam,

Ahli peringatan tidak semestinya orang yang membuat terjemahan al-quran. Sesiapa sahaja yang sentiasa memberi peringatan dengan ayat-ayat al-quran, merekalah ahl-ahli peringatan.

Orang yang tahu dan mahir dalam bab terjemahan al-quran bolehlah kita katakan sebagai ulama (orang yang berilmu dan mahir) yang juga seorang ahli peringatan.

salam

apa madsud peringatan bagi tuan . boleh kah katalah seorang yg buta huruf tapi hanya menghafal al quran menjadi ahli peringatan .

Salam,

Yang penting dia memperingatkan kita tentang mesej-mesejNya, itulah ahli peringatan.

salam

jadi yg buta huruf boleh la
Back to top Go down
View user profile
Admin
Canselor
Canselor


Posts : 601
Points : 2999
Reputation : 1
Join date : 2010-07-22
Location : Selangor

PostSubject: Re: Siapakah Sebenarnya Ahli Zikir (Peringatan)?   Mon Aug 09, 2010 11:09 pm

othman wrote:
Admin wrote:
othman wrote:
Admin wrote:
Salam,

Ahli peringatan tidak semestinya orang yang membuat terjemahan al-quran. Sesiapa sahaja yang sentiasa memberi peringatan dengan ayat-ayat al-quran, merekalah ahl-ahli peringatan.

Orang yang tahu dan mahir dalam bab terjemahan al-quran bolehlah kita katakan sebagai ulama (orang yang berilmu dan mahir) yang juga seorang ahli peringatan.

salam

apa madsud peringatan bagi tuan . boleh kah katalah seorang yg buta huruf tapi hanya menghafal al quran menjadi ahli peringatan .

Salam,

Yang penting dia memperingatkan kita tentang mesej-mesejNya, itulah ahli peringatan.

salam

jadi yg buta huruf boleh la

Saya tak kata yang buta huruf itu jadi ahli peringatan.
Back to top Go down
View user profile http://eminda.forumotion.com
Juang
Sarjana
Sarjana


Posts : 1397
Points : 3811
Reputation : 4
Join date : 2010-07-25
Age : 39

PostSubject: Re: Siapakah Sebenarnya Ahli Zikir (Peringatan)?   Mon Aug 09, 2010 11:53 pm

Salam,

Bila Allah suruh membaca (seperti surah Al Alaq), tetapi seseorang itu rasa "takpelah aku buta huruf pun", itu menunjukkan dia tidak mengambil peringatan Allah agar membaca. Macam mana nak jadi ahli peringatan kalau macam itu sifatnya?

Secara tidak langsung kita nampak bukti lagi kenapa Nabi bukan seorang yang buta huruf. Kalau tidak macam mana baginda nak ikut suruhan Allah agar membaca?
Back to top Go down
View user profile
Admin
Canselor
Canselor


Posts : 601
Points : 2999
Reputation : 1
Join date : 2010-07-22
Location : Selangor

PostSubject: Re: Siapakah Sebenarnya Ahli Zikir (Peringatan)?   Tue Aug 10, 2010 12:05 am

Juang wrote:
Salam,

Bila Allah suruh membaca (seperti surah Al Alaq), tetapi seseorang itu rasa "takpelah aku buta huruf pun", itu menunjukkan dia tidak mengambil peringatan Allah agar membaca. Macam mana nak jadi ahli peringatan kalau macam itu sifatnya?

Secara tidak langsung kita nampak bukti lagi kenapa Nabi bukan seorang yang buta huruf. Kalau tidak macam mana baginda nak ikut suruhan Allah agar membaca?

Salam,

Begitulah, dalam al-quran sendiri itu menjelaskan kepada kita bahawa nabi sebenarnya bukan buta huruf.
Back to top Go down
View user profile http://eminda.forumotion.com
othman
Sarjana
Sarjana


Posts : 551
Points : 2881
Reputation : 0
Join date : 2010-07-26

PostSubject: Re: Siapakah Sebenarnya Ahli Zikir (Peringatan)?   Tue Aug 10, 2010 12:16 am

Admin wrote:
othman wrote:
Admin wrote:
othman wrote:
Admin wrote:
Salam,

Ahli peringatan tidak semestinya orang yang membuat terjemahan al-quran. Sesiapa sahaja yang sentiasa memberi peringatan dengan ayat-ayat al-quran, merekalah ahl-ahli peringatan.

Orang yang tahu dan mahir dalam bab terjemahan al-quran bolehlah kita katakan sebagai ulama (orang yang berilmu dan mahir) yang juga seorang ahli peringatan.

salam

apa madsud peringatan bagi tuan . boleh kah katalah seorang yg buta huruf tapi hanya menghafal al quran menjadi ahli peringatan .

Salam,

Yang penting dia memperingatkan kita tentang mesej-mesejNya, itulah ahli peringatan.

salam

jadi yg buta huruf boleh la

Saya tak kata yang buta huruf itu jadi ahli peringatan.

salam

saya tak madsud kan nabi sebab ahli peringatan tak semestinya nabi . saya hanya bertanya bolehkah yg buta huruf jadi ahli peringatan .
Back to top Go down
View user profile
Admin
Canselor
Canselor


Posts : 601
Points : 2999
Reputation : 1
Join date : 2010-07-22
Location : Selangor

PostSubject: Re: Siapakah Sebenarnya Ahli Zikir (Peringatan)?   Tue Aug 10, 2010 12:33 am

Salam,

Macam mana seorang yang buta huruf nak beri peringatan kalau setakat menghafal sahaja? Cuba tuan fikirkan, kalau ada orang bertanya di forum ini dengan menulis sesuatu ayat pertanyaan itu, bagaimana dia nak sampaikan peringatan itu jika dia sendiri tidak tahu menulis?

Back to top Go down
View user profile http://eminda.forumotion.com
Juang
Sarjana
Sarjana


Posts : 1397
Points : 3811
Reputation : 4
Join date : 2010-07-25
Age : 39

PostSubject: Re: Siapakah Sebenarnya Ahli Zikir (Peringatan)?   Tue Aug 10, 2010 12:33 am

Salam,

Kalau tiada suruhan dalam Al Quran agar kita membaca, maka bolehlah yang buta huruf jadi ahli peringatan. Tetapi bila dalam Al Quran sudah ada suruhan membaca, takkanlah kita tak rasa bersalah hidup dalam keadaan buta huruf hanya kerana malas belajar. Orang buta mata pun ada yang sanggup belajar mengenal huruf-huruf khas untuk mereka. Ada mesin taip untuk orang buta.
Back to top Go down
View user profile
othman
Sarjana
Sarjana


Posts : 551
Points : 2881
Reputation : 0
Join date : 2010-07-26

PostSubject: Re: Siapakah Sebenarnya Ahli Zikir (Peringatan)?   Tue Aug 10, 2010 12:41 am

Admin wrote:
Salam,

Macam mana seorang yang buta huruf nak beri peringatan kalau setakat menghafal sahaja? Cuba tuan fikirkan, kalau ada orang bertanya di forum ini dengan menulis sesuatu ayat pertanyaan itu, bagaimana dia nak sampaikan peringatan itu jika dia sendiri tidak tahu menulis?


salam

ya .. sebab tu kita kena basmi buta huruf . adakah seorang ahli peringatan itu kena tahu bahasa arab .
Back to top Go down
View user profile
tolokminda
Sarjana
Sarjana


Posts : 627
Points : 2965
Reputation : 1
Join date : 2010-07-29

PostSubject: Re: Siapakah Sebenarnya Ahli Zikir (Peringatan)?   Tue Aug 10, 2010 1:04 am

othman wrote:
Admin wrote:
Salam,

Macam mana seorang yang buta huruf nak beri peringatan kalau setakat menghafal sahaja? Cuba tuan fikirkan, kalau ada orang bertanya di forum ini dengan menulis sesuatu ayat pertanyaan itu, bagaimana dia nak sampaikan peringatan itu jika dia sendiri tidak tahu menulis?


salam

ya .. sebab tu kita kena basmi buta huruf . adakah seorang ahli peringatan itu kena tahu bahasa arab .

Salam,

Kalau ikut petunjuk Al-Quran tentulah tidak. Rasul-rasul sebelum Nabi pun bukannya orang Arab.
Back to top Go down
View user profile http://www.tolokminda.wordpress.com
othman
Sarjana
Sarjana


Posts : 551
Points : 2881
Reputation : 0
Join date : 2010-07-26

PostSubject: Re: Siapakah Sebenarnya Ahli Zikir (Peringatan)?   Tue Aug 10, 2010 11:22 am

tolokminda wrote:
othman wrote:
Admin wrote:
Salam,

Macam mana seorang yang buta huruf nak beri peringatan kalau setakat menghafal sahaja? Cuba tuan fikirkan, kalau ada orang bertanya di forum ini dengan menulis sesuatu ayat pertanyaan itu, bagaimana dia nak sampaikan peringatan itu jika dia sendiri tidak tahu menulis?


salam

ya .. sebab tu kita kena basmi buta huruf . adakah seorang ahli peringatan itu kena tahu bahasa arab .

Salam,

Kalau ikut petunjuk Al-Quran tentulah tidak. Rasul-rasul sebelum Nabi pun bukannya orang Arab.

salam

tak kesah bangsa apa tapi kalau tak tahu bahasa arab tentulah pengetahuannya terbatas dan tidak dapat menjawab soalan yg di kemukakan kerana rujukannya hanya terjemahan yg kadang2 tidak tepat
Back to top Go down
View user profile
Admin
Canselor
Canselor


Posts : 601
Points : 2999
Reputation : 1
Join date : 2010-07-22
Location : Selangor

PostSubject: Re: Siapakah Sebenarnya Ahli Zikir (Peringatan)?   Tue Aug 10, 2010 1:32 pm

Salam,

Sebab itu ahli peringatan adalah orang yang sentiasa memberi peringatan dengan ayat-ayatNya tanpa perlu menyandarkan kepada sumber-sumber lain seperti riwayat hadis dan bible.

Contoh:

Ahli Peringatan - mengingatkan para wanita muslim supaya menutup dada dengan penudung dada bukan menutup kepala.

Bukan Ahli Peringatan - menyeru para wanita muslim supaya menutup kepala dengan memakai tudung kepala sbb dia juga merujuk sumber2 lain iaitu riwayat hadis dan bible.
Back to top Go down
View user profile http://eminda.forumotion.com
othman
Sarjana
Sarjana


Posts : 551
Points : 2881
Reputation : 0
Join date : 2010-07-26

PostSubject: Re: Siapakah Sebenarnya Ahli Zikir (Peringatan)?   Wed Aug 11, 2010 12:31 am

Admin wrote:
Salam,

Sebab itu ahli peringatan adalah orang yang sentiasa memberi peringatan dengan ayat-ayatNya tanpa perlu menyandarkan kepada sumber-sumber lain seperti riwayat hadis dan bible.

Contoh:

Ahli Peringatan - mengingatkan para wanita muslim supaya menutup dada dengan penudung dada bukan menutup kepala.

Bukan Ahli Peringatan - menyeru para wanita muslim supaya menutup
kepala dengan memakai tudung kepala sbb dia juga merujuk sumber2 lain iaitu riwayat hadis dan bible.

ahli peringatan ialah seorang yg jujur dan amanah . tak perlu kita menunding jari kata orang ikut riwayat. kaji dulu ayat quran tu . adakah tudung dalam ayat itu bukan tudung kepala . tak rugi kita mengkaji .
Back to top Go down
View user profile
tolokminda
Sarjana
Sarjana


Posts : 627
Points : 2965
Reputation : 1
Join date : 2010-07-29

PostSubject: Re: Siapakah Sebenarnya Ahli Zikir (Peringatan)?   Wed Aug 11, 2010 12:38 am

othman wrote:
Admin wrote:
Salam,

Sebab itu ahli peringatan adalah orang yang sentiasa memberi peringatan dengan ayat-ayatNya tanpa perlu menyandarkan kepada sumber-sumber lain seperti riwayat hadis dan bible.

Contoh:

Ahli Peringatan - mengingatkan para wanita muslim supaya menutup dada dengan penudung dada bukan menutup kepala.

Bukan Ahli Peringatan - menyeru para wanita muslim supaya menutup
kepala dengan memakai tudung kepala sbb dia juga merujuk sumber2 lain iaitu riwayat hadis dan bible.

ahli peringatan ialah seorang yg jujur dan amanah . tak perlu kita menunding jari kata orang ikut riwayat. kaji dulu ayat quran tu . adakah tudung dalam ayat itu bukan tudung kepala . tak rugi kita mengkaji .

Salam,

Tudung dada tentulah bukan tudung kepala. Tudung kepala hanya boleh didapati di dalam bible. Kajilah. Al-Quran dan bible hanya di hujung jari tuan saja.
Back to top Go down
View user profile http://www.tolokminda.wordpress.com
gaara
Sarjana
Sarjana


Posts : 1003
Points : 3364
Reputation : 1
Join date : 2010-07-24
Location : Malaysia

PostSubject: Re: Siapakah Sebenarnya Ahli Zikir (Peringatan)?   Wed Aug 11, 2010 1:03 am

Salam...

dan ape tg terdpt dlm bible jgk terdpt dlm Al-quran....
Back to top Go down
View user profile
tolokminda
Sarjana
Sarjana


Posts : 627
Points : 2965
Reputation : 1
Join date : 2010-07-29

PostSubject: Re: Siapakah Sebenarnya Ahli Zikir (Peringatan)?   Wed Aug 11, 2010 1:14 am

gaara wrote:
Salam...

dan ape tg terdpt dlm bible jgk terdpt dlm Al-quran....

Salam,

Dalam Quran perempuan disuruh melabuhkan tudung di dada. Dalam bible perempuan disuruh memakai tudung kepala. Lihatlah bagaimana tudung kepala paderi wanita atau nun. Dulu hanya mereka yang memakainya. Sekarang perempuan Islam mencontohi mereka.
Back to top Go down
View user profile http://www.tolokminda.wordpress.com
gaara
Sarjana
Sarjana


Posts : 1003
Points : 3364
Reputation : 1
Join date : 2010-07-24
Location : Malaysia

PostSubject: Re: Siapakah Sebenarnya Ahli Zikir (Peringatan)?   Wed Aug 11, 2010 1:19 am

Salam...

itu bkn maksd sy saudara...
Back to top Go down
View user profile
tolokminda
Sarjana
Sarjana


Posts : 627
Points : 2965
Reputation : 1
Join date : 2010-07-29

PostSubject: Re: Siapakah Sebenarnya Ahli Zikir (Peringatan)?   Wed Aug 11, 2010 1:38 am

Salam,

Kalau bukan jelaskanlah apa maksudnya.
Back to top Go down
View user profile http://www.tolokminda.wordpress.com
Juang
Sarjana
Sarjana


Posts : 1397
Points : 3811
Reputation : 4
Join date : 2010-07-25
Age : 39

PostSubject: Re: Siapakah Sebenarnya Ahli Zikir (Peringatan)?   Wed Aug 11, 2010 4:50 am

othman wrote:
Admin wrote:
Salam,

Sebab itu ahli peringatan adalah orang yang sentiasa memberi peringatan dengan ayat-ayatNya tanpa perlu menyandarkan kepada sumber-sumber lain seperti riwayat hadis dan bible.

Contoh:

Ahli Peringatan - mengingatkan para wanita muslim supaya menutup dada dengan penudung dada bukan menutup kepala.

Bukan Ahli Peringatan - menyeru para wanita muslim supaya menutup
kepala dengan memakai tudung kepala sbb dia juga merujuk sumber2 lain iaitu riwayat hadis dan bible.

ahli peringatan ialah seorang yg jujur dan amanah . tak perlu kita menunding jari kata orang ikut riwayat. kaji dulu ayat quran tu . adakah tudung dalam ayat itu bukan tudung kepala . tak rugi kita mengkaji .
Salam,

Kalau benar-benar jujur dan amanah maka pasti kita akan kata "dalam Al Quran tidak ada tudung kepala tetapi tudung dada, sebaliknya tudung kepala ada dalam Bible seperti yang dilakukan oleh paderi wanita".

Allah lebih tahu kejujuran seseorang manusia itu dengan melihat sejauh mana mereka bersikap lurus pada Al Quran. Kalau duk putar-putar, yang tiada dalam Al Quran diada-adakan, jujur apa kebendanya itu?
Back to top Go down
View user profile
othman
Sarjana
Sarjana


Posts : 551
Points : 2881
Reputation : 0
Join date : 2010-07-26

PostSubject: Re: Siapakah Sebenarnya Ahli Zikir (Peringatan)?   Wed Aug 11, 2010 12:29 pm

Juang wrote:
othman wrote:
Admin wrote:
Salam,

Sebab itu ahli peringatan adalah orang yang sentiasa memberi peringatan dengan ayat-ayatNya tanpa perlu menyandarkan kepada sumber-sumber lain seperti riwayat hadis dan bible.

Contoh:

Ahli Peringatan - mengingatkan para wanita muslim supaya menutup dada dengan penudung dada bukan menutup kepala.

Bukan Ahli Peringatan - menyeru para wanita muslim supaya menutup
kepala dengan memakai tudung kepala sbb dia juga merujuk sumber2 lain iaitu riwayat hadis dan bible.

ahli peringatan ialah seorang yg jujur dan amanah . tak perlu kita menunding jari kata orang ikut riwayat. kaji dulu ayat quran tu . adakah tudung dalam ayat itu bukan tudung kepala . tak rugi kita mengkaji .
Salam,

Kalau benar-benar jujur dan amanah maka pasti kita akan kata "dalam Al Quran tidak ada tudung kepala tetapi tudung dada, sebaliknya tudung kepala ada dalam Bible seperti yang dilakukan oleh paderi wanita".

Allah lebih tahu kejujuran seseorang manusia itu dengan melihat sejauh mana mereka bersikap lurus pada Al Quran. Kalau duk putar-putar, yang tiada dalam Al Quran diada-adakan, jujur apa kebendanya itu?

salam

ada tak kata tudung dalam ayat tu . ayat tu kata tudung sekali dada . kalau ada tudung dada aku tak ada masalah boleh terima . jujur ialah kita tidak pandai2 memberi ketetapan jika kita tidak pasti . saya masih mencari makna kata tudung yg ada dalam al quran utk memastikan bahawa ia adalah merujuk kepada tudung kepala atau bukan .
Back to top Go down
View user profile
Admin
Canselor
Canselor


Posts : 601
Points : 2999
Reputation : 1
Join date : 2010-07-22
Location : Selangor

PostSubject: Re: Siapakah Sebenarnya Ahli Zikir (Peringatan)?   Wed Aug 11, 2010 12:58 pm

Salam,

Berkenaan hujah detail 'tudung kepala', bolehlah dialihkan ke sini http://eminda.forumotion.com/islam-f3/tudung-kepala-t23.htm agar topik ini tidak bercelaru.

Terima kasih.
Back to top Go down
View user profile http://eminda.forumotion.com
gaara
Sarjana
Sarjana


Posts : 1003
Points : 3364
Reputation : 1
Join date : 2010-07-24
Location : Malaysia

PostSubject: Re: Siapakah Sebenarnya Ahli Zikir (Peringatan)?   Sat Aug 14, 2010 12:51 am

Juang wrote:
othman wrote:
Admin wrote:
Salam,

Sebab itu ahli peringatan adalah orang yang sentiasa memberi peringatan dengan ayat-ayatNya tanpa perlu menyandarkan kepada sumber-sumber lain seperti riwayat hadis dan bible.

Contoh:

Ahli Peringatan - mengingatkan para wanita muslim supaya menutup dada dengan penudung dada bukan menutup kepala.

Bukan Ahli Peringatan - menyeru para wanita muslim supaya menutup
kepala dengan memakai tudung kepala sbb dia juga merujuk sumber2 lain iaitu riwayat hadis dan bible.

ahli peringatan ialah seorang yg jujur dan amanah . tak perlu kita menunding jari kata orang ikut riwayat. kaji dulu ayat quran tu . adakah tudung dalam ayat itu bukan tudung kepala . tak rugi kita mengkaji .
Salam,

Kalau benar-benar jujur dan amanah maka pasti kita akan kata "dalam Al Quran tidak ada tudung kepala tetapi tudung dada, sebaliknya tudung kepala ada dalam Bible seperti yang dilakukan oleh paderi wanita".

Allah lebih tahu kejujuran seseorang manusia itu dengan melihat sejauh mana mereka bersikap lurus pada Al Quran. Kalau duk putar-putar, yang tiada dalam Al Quran diada-adakan, jujur apa kebendanya itu?

saudra juang....

bible adalh diceduk dr versi asal injil dan taurat...

apakh ini saudra berkata perempuan umat nabi musa dan isa adalh paderi....

sedangkn kisah banjir nabi nuh pun terdpt dlm bible dan Al-quran...

apakh ini bermksd Al-quran jgk boleh dipertikikn kesahihanya....


Last edited by gaara on Sat Aug 14, 2010 1:05 am; edited 1 time in total
Back to top Go down
View user profile
Sponsored content




PostSubject: Re: Siapakah Sebenarnya Ahli Zikir (Peringatan)?   Today at 7:33 pm

Back to top Go down
 
Siapakah Sebenarnya Ahli Zikir (Peringatan)?
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 2Go to page : 1, 2  Next
 Similar topics
-
» Tulisan Apa yang Sebenarnya Ada di Tiang Salib Yesus?
» Siapakah yang mengangkat Muhammad menjadi nabi...?
» siapa sebenarnya makhluk sebelum adam?
» Siapa sebenarnya yang Melihat?
» orang yang merugi di akhirat

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
E-Minda :: Minda :: Islam-
Jump to: