HomeHome  FAQFAQ  SearchSearch  MemberlistMemberlist  UsergroupsUsergroups  RegisterRegister  Log in  InfoInfo  
Log in
Username:
Password:
Log in automatically: 
:: I forgot my password
Link Pilihan
Search
 
 

Display results as :
 
Rechercher Advanced Search
Who is online?
In total there is 1 user online :: 0 Registered, 0 Hidden and 1 Guest :: 1 Bot

None

Most users ever online was 31 on Tue Apr 07, 2015 6:15 pm
Top posters
Juang
 
gaara
 
tolokminda
 
Admin
 
othman
 
faried
 
iltizam
 
masterpiece7070
 
lia
 
Payau Putih
 

Share | 
 

 Muhammad utusan Allah

View previous topic View next topic Go down 
Go to page : Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
AuthorMessage
Juang
Sarjana
Sarjana


Posts : 1397
Points : 3808
Reputation : 4
Join date : 2010-07-25
Age : 39

PostSubject: Muhammad utusan Allah   Thu Aug 12, 2010 7:33 am

First topic message reminder :

iltizam wrote:
salam

Bagaimana Dengan Kesaksian di bawah

SURAT 48. AL FATH

Muhammad itu adalah utusan Allah dan orang-orang yang bersama dengan dia adalah keras terhadap orang-orang kafir, tetapi berkasih sayang sesama mereka, kamu lihat mereka rukuk dan sujud mencari karunia Allah dan keridaan-Nya, tanda-tanda mereka tampak pada muka mereka dari bekas sujud. Demikianlah sifat-sifat mereka dalam Taurat dan sifat-sifat mereka dalam Injil, yaitu seperti tanaman yang mengeluarkan tunasnya maka tunas itu menjadikan tanaman itu kuat lalu menjadi besarlah dia dan tegak lurus di atas pokoknya; tanaman itu menyenangkan hati penanam-penanamnya karena Allah hendak menjengkelkan hati orang-orang kafir (dengan kekuatan orang-orang mukmin). Allah menjanjikan kepada orang-orang yang beriman dan mengerjakan amal yang saleh di antara mereka ampunan dan pahala yang besar

مُحَمَّدٌ رَسُولُ اللَّهِ وَالَّذِينَ مَعَهُ أَشِدَّاءُ عَلَى الْكُفَّارِ رُحَمَاءُ بَيْنَهُمْ تَرَاهُمْ رُكَّعًا سُجَّدًا يَبْتَغُونَ فَضْلا مِنَ اللَّهِ وَرِضْوَانًا سِيمَاهُمْ فِي وُجُوهِهِمْ مِنْ أَثَرِ السُّجُودِ ذَلِكَ مَثَلُهُمْ فِي التَّوْرَاةِ وَمَثَلُهُمْ فِي الإنْجِيلِ كَزَرْعٍ أَخْرَجَ شَطْأَهُ فَآزَرَهُ فَاسْتَغْلَظَ فَاسْتَوَى عَلَى سُوقِهِ يُعْجِبُ الزُّرَّاعَ لِيَغِيظَ بِهِمُ الْكُفَّارَ وَعَدَ اللَّهُ الَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ مِنْهُمْ مَغْفِرَةً وَأَجْرًا عَظِيمًا


Tidakkah kita merasa sejuk jiwa ketika membaca ayat ini

Ayat di atas hanya menunjukkan realitinya Muhammad itu seorang utasan Allah. Tidak disebutkan dalam ayat itu agar kita menyaksikan Nabi adalah utusan Allah.

Samalah konsepnya dengan matahari adalah pemancar cahaya. Sama ada kita menyaksikan atau tidak, memang realitinya matahari itu memancarkan cahayanya. Buktinya, bila matahari terbit, waktu akan jadi siang (terang).

Walaupun ada manusia yang celik atau buta, matahari memang realitinya sebagai pemancar cahaya. Tak payah kita nak naik saksi mengatakan matahari adalah pemancar cahaya, kerana itu memang tugasnya.

Macam itulah, walaupun ada manusia beriman atau kafir, Muhammad memang realitinya sebagai utusan Allah. Tak payah kita nak naik saksi mengatakan Muhammad adalah utusan Allah, kerana itu memang tugas baginda.

Buktinya Muhammad adalah utusan Allah ialah dengan terpancarnya Al Quran kepada kita semua. Tetapi orang-orang yang menutup hatinya, tak nampak betapa terang dan jelasnya cahaya Al Quran yang dipancarkan.
Back to top Go down
View user profile

AuthorMessage
masterpiece7070
Siswazah
Siswazah


Posts : 260
Points : 2564
Reputation : 0
Join date : 2010-08-20
Age : 35

PostSubject: Re: Muhammad utusan Allah   Thu Aug 26, 2010 12:40 pm

Quote :
Mereka tahu yang si polan itu bukan Nabi, tetapi cara mereka taat pada si polan itu melebihi ketaatan kepada Allah dan Rasul. Tak masuk akal betullah kepercayaan mereka.

BEGITU MUDAHNYA ANDA MENILAI SESEORANG?

وَمَا يَتَّبِعُ اَكْثَرُهُمْ اِلاَّ ظَنًّا اِنَّ الظَّنَّ لاَ يُغْنِى مِنَ الْحَقِّ شَيْئًا


Dan kebanyakan mereka, tidak menurut melainkan sesuatu sangkaan sahaja, (padahal) sesungguhnya sangkaan itu tidak dapat memenuhi kehendak menentukan sesuatu dari kebenaran (iktiqad). Sesungguhnya Allah Maha Mengetahui akan apa yang mereka lakukan. [YUNUS, 10:36.]
Back to top Go down
View user profile
Juang
Sarjana
Sarjana


Posts : 1397
Points : 3808
Reputation : 4
Join date : 2010-07-25
Age : 39

PostSubject: Re: Muhammad utusan Allah   Sat Aug 28, 2010 11:41 am

othman wrote:

salam

muhammad dah tak ada dah .. quran pun bukan boleh berkata2 . kamu pun bukan pandai sangat macamana org tak lari
Salam,

Nabi yang bernama Muhammad memanglah sudah tidak ada. Tapi sifat-sfiat yang terpuji tetap ada di sekliling kita. Cuma terpulang kepada manusia itu hendak "install" sifat-sifat terpuji para Nabi terdahulu ke nak "install" sifat-sfiat terkeji orang kafir terdahulu. Yang baik jadikan panduan yang buruk jadikan sempadan.

Itu guna Al Quran untuk kita tahu membezakan apa itu sifat-sifat terpuji yang dimilik oleh para Nabi dan sifat-sfiat terkeji yang dimiliki oleh orang-orang kafir.

Sama ada Al Quran boleh berkata atau tidak, itu bukan penentu seseorang masuk syurga. Kalau tidak macam mana orang yang diciptakan mempunyai masalah pendengaran hendak jadi baik dan masuk syurga kalau tidak dengar suara Al Quran?

Tidakkah semudah itu boleh mereka fikirkan?
Back to top Go down
View user profile
iltizam
Siswazah
Siswazah


Posts : 401
Points : 2724
Reputation : 0
Join date : 2010-08-01

PostSubject: Re: Muhammad utusan Allah   Sat Aug 28, 2010 12:51 pm

Juang wrote:
othman wrote:

salam

muhammad dah tak ada dah .. quran pun bukan boleh berkata2 . kamu pun bukan pandai sangat macamana org tak lari
Salam,

Very Happy Nabi yang bernama Muhammad memanglah sudah tidak ada. Tapi sifat-sfiat yang terpuji tetap ada di sekliling kita. Cuma terpulang kepada manusia itu hendak "install" sifat-sifat terpuji para Nabi terdahulu ke nak "install" sifat-sfiat terkeji orang kafir terdahulu. Yang baik jadikan panduan yang buruk jadikan sempadan.

Itu guna Al Quran untuk kita tahu membezakan apa itu sifat-sifat terpuji yang dimilik oleh para Nabi dan sifat-sfiat terkeji yang dimiliki oleh orang-orang kafir.

Sama ada Al Quran boleh berkata atau tidak, itu bukan penentu seseorang masuk syurga. Kalau tidak macam mana orang yang diciptakan mempunyai masalah pendengaran hendak jadi baik dan masuk syurga kalau tidak dengar suara Al Quran?

Tidakkah semudah itu boleh mereka fikirkan?

Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy cheers Basketball
Back to top Go down
View user profile
masterpiece7070
Siswazah
Siswazah


Posts : 260
Points : 2564
Reputation : 0
Join date : 2010-08-20
Age : 35

PostSubject: Re: Muhammad utusan Allah   Sat Aug 28, 2010 12:55 pm

Quote :
Nabi yang bernama Muhammad memanglah sudah tidak ada. Tapi sifat-sfiat yang terpuji tetap ada di sekliling kita. Cuma terpulang kepada manusia itu hendak "install" sifat-sifat terpuji para Nabi terdahulu ke nak "install" sifat-sfiat terkeji orang kafir terdahulu. Yang baik jadikan panduan yang buruk jadikan sempadan.

Itu guna Al Quran untuk kita tahu membezakan apa itu sifat-sifat terpuji yang dimilik oleh para Nabi dan sifat-sfiat terkeji yang dimiliki oleh orang-orang kafir.

Sama ada Al Quran boleh berkata atau tidak, itu bukan penentu seseorang masuk syurga. Kalau tidak macam mana orang yang diciptakan mempunyai masalah pendengaran hendak jadi baik dan masuk syurga kalau tidak dengar suara Al Quran? - JUANG

YA, MEMANG BEGITULAH YANG SEBAIK-BAIKNYA.

Quote :
Tidakkah semudah itu boleh mereka fikirkan?

SEBENARNYA BEGITULAH KAMI SEMUA BERFIKIR Very Happy
Back to top Go down
View user profile
Juang
Sarjana
Sarjana


Posts : 1397
Points : 3808
Reputation : 4
Join date : 2010-07-25
Age : 39

PostSubject: Re: Muhammad utusan Allah   Mon Aug 30, 2010 11:20 am

Salam,

Jadi kalau sudah faham yang itu, janganlah ada yang "berteriak bangang" bila ada manusia nak kembali kepada Al Quran setelah mereka melihat amalan tradisi tidak membawa kepada sifat-sifat terpuji.

Mereka semua nak kembali kepada Al Quran kerana dalam Al Quran ada pembeza di antara sifat-sifat terpuji dengan sifat-sifat terkeji.

Al Quran mengajar kepada hidup merendah diri, sedangkan kepercayaan tradisi sesuatu kaum mengajar ke arah berbangga diri kononnya merekalah puak yang benar amalan ritualnya. Bukankah penyakit berbangga diri itu salah satu sifat terkeji?

Back to top Go down
View user profile
fikirman
Siswa-siswi
Siswa-siswi


Posts : 3
Points : 2293
Reputation : 0
Join date : 2010-08-30

PostSubject: Re: Muhammad utusan Allah   Mon Aug 30, 2010 12:17 pm

Juang wrote:
Salam,

Jadi kalau sudah faham yang itu, janganlah ada yang "berteriak bangang" bila ada manusia nak kembali kepada Al Quran setelah mereka melihat amalan tradisi tidak membawa kepada sifat-sifat terpuji.

Mereka semua nak kembali kepada Al Quran kerana dalam Al Quran ada pembeza di antara sifat-sifat terpuji dengan sifat-sifat terkeji.

Al Quran mengajar kepada hidup merendah diri, sedangkan kepercayaan tradisi sesuatu kaum mengajar ke arah berbangga diri kononnya merekalah puak yang benar amalan ritualnya. Bukankah penyakit berbangga diri itu salah satu sifat terkeji?


Saudara Juang,
Manakah bukti yang menunjukkan amalan ibadat ummat Islam hari ni menuju ke arah sifat2 terkeji? Manakah bukti yang menunjukkan amalan ibadat ummat Islam hari ni mengajar ke arah sifat berbangga diri?

Jika diteliti, golongan anda yang menafikan hadis inilah yang selalu membangga diri kononnya anda begitu pandai berfikir dan faham tentang al-quran, walhal anda sebenarnya tersepit dengan kesalahfahaman mentafsir al-quran.
Back to top Go down
View user profile
Juang
Sarjana
Sarjana


Posts : 1397
Points : 3808
Reputation : 4
Join date : 2010-07-25
Age : 39

PostSubject: Re: Muhammad utusan Allah   Mon Aug 30, 2010 11:10 pm

Salam,

Berdusta adalah sifat-sifat terkeji. Jika sesuatu amalan itu diada-adakan dan tiada terdapat dalam Al Quran, bukankah itu berdusta namanya?

Cuba cari, ayat Al Quran manakah yang suruh kumpul riwayat hadis untuk dijadikan hukum selain Al Quran kononnya Al Quran tak cukup jelas? Bayangkan, mereka tidak dapat buktikan Allah suruh kumpulkan riwayat si polan bin si polan, kemudian mereka ada-adakan sesuatu ketetapan guna riwayat itu, maka bukankah amalan itu bukan lagi daripada suruhan Allah?
Back to top Go down
View user profile
gaara
Sarjana
Sarjana


Posts : 1003
Points : 3361
Reputation : 1
Join date : 2010-07-24
Location : Malaysia

PostSubject: Re: Muhammad utusan Allah   Tue Aug 31, 2010 12:28 am

Salam.....

kita tak perlu la sombong..........

cuba kaji balik diri kita....

misalnya Al-quran yang kita baca sekarang nie pun bukan dari versi asal yang tidak berbaris...

tetapi ia adalah "modified" dari seseorang yang dikenal sebagai Resam Othmani....

betul x....

x ek.... geek
Back to top Go down
View user profile
fikirman
Siswa-siswi
Siswa-siswi


Posts : 3
Points : 2293
Reputation : 0
Join date : 2010-08-30

PostSubject: Re: Muhammad utusan Allah   Tue Aug 31, 2010 2:07 am

salam,

gaara, ko cakap macam tu, faham ke puak2 ni tentang resam othmani ni? Aku rasa, dorang ni tak beljar sejarah pengumpulan quran dan kitab2 hadis.
Yang mereka tahu, terjemahan quran dari Aidid Safar, itu yg dijadikan rujukan. Sebab tu, semunya jadi harubiru.
Back to top Go down
View user profile
Muhammad
Siswa-siswi
Siswa-siswi


Posts : 52
Points : 2342
Reputation : 0
Join date : 2010-08-31

PostSubject: Re: Muhammad utusan Allah   Tue Aug 31, 2010 2:41 am

Salam

Puak Puak ni mengkaji dan rajin mengkaji , Adalah tidak mungkin mereka tidak mengetahui Sejarah pengumpulan Alquran dan Hadis.
Cuma mereka bersikap tidak Mahu Menerima, Atau sengaja Melakukan satu provokasi Minda.
Cara sebegini banyak di lakukan oleh kaum Bani israil untuk Mempermainkan Rasulullah s.a.w.
Mereka Bijak Berfikir sebagaimana Akar dan cabang cabang pepohon kayu. yang mana akan memakan masa untuk sampai ke Pucuk yang setegak Teras.
Mudah Mudahan kita semua di kurniakan Hati.

Apa kah tujuan mereka Hanya Allah Yang Maha Mengetahui.

Sikap yang baik yang ada pada mereka ini ialah tidak berdendam dan tidah menghukum dengan Hukuman BAN kepada Ahli forum.
Berbeza dengan forum yang lain, kebanyakannya begitu Beraksi dengan Hadis dan Alquran tetapi jika di lihat dari sudut yang lebih Dalam kita akan lihat orang orang itu penuh dengan sikap Dendam/tinggi diri/Angkuh dengan ilmu/menghentam orang lain yang dirasakan tidak sependapat dengan mereka/ berpakat menjatuhkan lawan/ dan menyokong sekutu mereka walaupun sekufu mereka jelas salah. /Penuh kepura puraan ,/ user pula suka membodek Administrator walaupun Administrator jelas salah/ pendapat yang penuh kenafsuan/ merasa pandai dari segala segi/ tidak boleh di kritik/ jika meminta kritik dengan terbuka dan ada pula user yang mengkritik pedas mereka akan senarai hitam seolah kritikan yang mereka buka adalah satu perangkap user , dari situ kita lihat kepura puraan yang jelas ,
Itulah sifat sifat Kemanusiaan yang perlu kita pelajari dan menghindari.
Tetapi di sini saya setelah mengamati tidak Ada user yang di Wrning , dan seolah Admin bersedia menerima apa saja kritikan tanpa rasa Bersalah dan menyalahkan .
Sikap yang baik perlu kita ikuti dan sikap yang tidak baik kita perlu hindari walaupun sikap yang tidak baik itu datang dari seorang Ustaz sekalipun.
Kita perlu berusaha menjadi Orang Yang Benar dan bukan Manusia yang penuh kepura puraan.
Back to top Go down
View user profile
Juang
Sarjana
Sarjana


Posts : 1397
Points : 3808
Reputation : 4
Join date : 2010-07-25
Age : 39

PostSubject: Re: Muhammad utusan Allah   Sat Sep 04, 2010 12:41 pm

gaara wrote:
Salam.....

kita tak perlu la sombong..........

cuba kaji balik diri kita....

misalnya Al-quran yang kita baca sekarang nie pun bukan dari versi asal yang tidak berbaris...

tetapi ia adalah "modified" dari seseorang yang dikenal sebagai Resam Othmani....

betul x....

x ek.... geek
Salam,

Versi Othmani ke versi apa, yang pentingnya ayat-ayat yang terkandung dalam Al Quran itu boleh dibuktikan kebenarannya di sekeliling kita. Bukti itulah yang pentingnya untuk membezakan mana yang benar dan mana yang palsu.

Samalah konsepnya buku matematik yang ada hukum 1+1=2 itu, tidak kiralah buku itu dikeluarkan oleh syarikat A ke, syarikat B ke, yang pentingnya apa yang terkandung dalam buku itu terbukti benar.

Takkan konsep semudah itu pun tidak boleh hendak difikirkan? Smile
Back to top Go down
View user profile
Juang
Sarjana
Sarjana


Posts : 1397
Points : 3808
Reputation : 4
Join date : 2010-07-25
Age : 39

PostSubject: Re: Muhammad utusan Allah   Sat Sep 04, 2010 12:48 pm

Muhammad wrote:

Sikap yang baik yang ada pada mereka ini ialah tidak berdendam dan tidah menghukum dengan Hukuman BAN kepada Ahli forum.

Berbeza dengan forum yang lain, kebanyakannya begitu Beraksi dengan Hadis dan Alquran tetapi jika di lihat dari sudut yang lebih Dalam kita akan lihat orang orang itu penuh dengan sikap Dendam/tinggi diri/Angkuh dengan ilmu/menghentam orang lain yang dirasakan tidak sependapat dengan mereka/ berpakat menjatuhkan lawan/ dan menyokong sekutu mereka walaupun sekufu mereka jelas salah. /Penuh kepura puraan ,/ user pula suka membodek Administrator walaupun Administrator jelas salah/ pendapat yang penuh kenafsuan/ merasa pandai dari segala segi/ tidak boleh di kritik/ jika meminta kritik dengan terbuka dan ada pula user yang mengkritik pedas mereka akan senarai hitam seolah kritikan yang mereka buka adalah satu perangkap user , dari situ kita lihat kepura puraan yang jelas ,
Itulah sifat sifat Kemanusiaan yang perlu kita pelajari dan menghindari.
Tetapi di sini saya setelah mengamati tidak Ada user yang di Wrning , dan seolah Admin bersedia menerima apa saja kritikan tanpa rasa Bersalah dan menyalahkan .
Sikap yang baik perlu kita ikuti dan sikap yang tidak baik kita perlu hindari walaupun sikap yang tidak baik itu datang dari seorang Ustaz sekalipun.
Kita perlu berusaha menjadi Orang Yang Benar dan bukan Manusia yang penuh kepura puraan.

7:42. Dan orang-orang yang percaya, dan membuat kerja-kerja kebaikan - Kami tidak membebani sesuatu jiwa melainkan menurut kesanggupannya; mereka itulah orang-orang Taman, di dalamnya tinggal selama-lamanya.

7:43. Kami mencabutkan perasaan dendam yang ada di dalam dada mereka; dan di bawah mereka mengalir sungai-sungai, dan mereka berkata, "Segala puji bagi Allah yang memberi kami petunjuk kepada ini; sekiranya Allah tidak memberi petunjuk kepada kami, tentu kami tidak akan mendapat petunjuk. Sesungguhnya rasul-rasul Pemelihara kami telah datang dengan yang benar." Dan diumumkan, "Inilah Taman yang kamu diwariskan kerana apa yang kamu telah buat."


Itulah yang kami usahakan di sini untuk mencapai sifat-sifat orang yang beriman, yang membuat kerja-kerja kebaikan. Allah Melihat apa yang semua manusia lakukan.

Kuncinya adalah sikap berlapang dada dan berfikiran terbuka. Dan fokus kami bukannya pada nama-nama user, tetapi pada isi-isi yang dibincangkan. Jika kuat hujah-hujah yang dibawakan, maka itulah yang terbaik. Jika lemah dan saling bercanggahan antara satu sama lain, maka sudah pasti itu ditolak kerana tak logik Tuhan turunkan kepada manusia hujah yang lemah.
Back to top Go down
View user profile
masterpiece7070
Siswazah
Siswazah


Posts : 260
Points : 2564
Reputation : 0
Join date : 2010-08-20
Age : 35

PostSubject: Re: Muhammad utusan Allah   Thu Sep 09, 2010 12:46 pm

Quote :
Kuncinya adalah sikap berlapang dada dan berfikiran terbuka. Dan fokus kami bukannya pada nama-nama user, tetapi pada isi-isi yang dibincangkan. Jika kuat hujah-hujah yang dibawakan, maka itulah yang terbaik. Jika lemah dan saling bercanggahan antara satu sama lain, maka sudah pasti itu ditolak kerana tak logik Tuhan turunkan kepada manusia hujah yang lemah.

TAK LOGIK HANYA KEPADA MEREKA2 YANG HANYA MENGGUNAKAN LOGIK AKAL SEMATA2. lol! lol! JGN MARAH HAAA...
Back to top Go down
View user profile
gaara
Sarjana
Sarjana


Posts : 1003
Points : 3361
Reputation : 1
Join date : 2010-07-24
Location : Malaysia

PostSubject: Re: Muhammad utusan Allah   Thu Sep 09, 2010 10:42 pm

Quote :
MUHAMMAD WROTE:
Puak Puak ni mengkaji dan rajin mengkaji , Adalah tidak mungkin mereka tidak mengetahui Sejarah pengumpulan Alquran dan Hadis.
Cuma mereka bersikap tidak Mahu Menerima, Atau sengaja Melakukan satu provokasi Minda.
Cara sebegini banyak di lakukan oleh kaum Bani israil untuk Mempermainkan Rasulullah s.a.w.
Mereka Bijak Berfikir sebagaimana Akar dan cabang cabang pepohon kayu. yang mana akan memakan masa untuk sampai ke Pucuk yang setegak Teras.
Mudah Mudahan kita semua di kurniakan Hati.

Apa kah tujuan mereka Hanya Allah Yang Maha Mengetahui.

Quote :
jUANG wrote:

Versi Othmani ke versi apa, yang pentingnya ayat-ayat yang terkandung dalam Al Quran itu boleh dibuktikan kebenarannya di sekeliling kita. Bukti itulah yang pentingnya untuk membezakan mana yang benar dan mana yang palsu.

Samalah konsepnya buku matematik yang ada hukum 1+1=2 itu, tidak kiralah buku itu dikeluarkan oleh syarikat A ke, syarikat B ke, yang pentingnya apa yang terkandung dalam buku itu terbukti benar.

Takkan konsep semudah itu pun tidak boleh hendak difikirkan

Salam.....

saya rasa ada benarnya hujah saudara muhammad tu.....

kalau saudara juang boleh menerima Al-quran dengan alasan sebegitu....

kenape tidak dengan Hadis.....

betul x....

x yek.... geek
Back to top Go down
View user profile
tolokminda
Sarjana
Sarjana


Posts : 627
Points : 2962
Reputation : 1
Join date : 2010-07-29

PostSubject: Re: Muhammad utusan Allah   Fri Sep 10, 2010 3:02 am

masterpiece7070 wrote:
Quote :
Kuncinya adalah sikap berlapang dada dan berfikiran terbuka. Dan fokus kami bukannya pada nama-nama user, tetapi pada isi-isi yang dibincangkan. Jika kuat hujah-hujah yang dibawakan, maka itulah yang terbaik. Jika lemah dan saling bercanggahan antara satu sama lain, maka sudah pasti itu ditolak kerana tak logik Tuhan turunkan kepada manusia hujah yang lemah.

TAK LOGIK HANYA KEPADA MEREKA2 YANG HANYA MENGGUNAKAN LOGIK AKAL SEMATA2. lol! lol! JGN MARAH HAAA...

Salam,

Yang tidak logik adalah mereka yang mendakwa tidak boleh menggunakan akal tetapi mengaku tahu serba-serbi. Ia ibarat kereta yang tidak mahu start enjin tapi mengaku telah berjalan ke sana ke mari.
Back to top Go down
View user profile http://www.tolokminda.wordpress.com
gaara
Sarjana
Sarjana


Posts : 1003
Points : 3361
Reputation : 1
Join date : 2010-07-24
Location : Malaysia

PostSubject: Re: Muhammad utusan Allah   Fri Sep 10, 2010 6:07 pm

tolokminda wrote:
masterpiece7070 wrote:
Quote :
Kuncinya adalah sikap berlapang dada dan berfikiran terbuka. Dan fokus kami bukannya pada nama-nama user, tetapi pada isi-isi yang dibincangkan. Jika kuat hujah-hujah yang dibawakan, maka itulah yang terbaik. Jika lemah dan saling bercanggahan antara satu sama lain, maka sudah pasti itu ditolak kerana tak logik Tuhan turunkan kepada manusia hujah yang lemah.

TAK LOGIK HANYA KEPADA MEREKA2 YANG HANYA MENGGUNAKAN LOGIK AKAL SEMATA2. lol! lol! JGN MARAH HAAA...

Salam,

Yang tidak logik adalah mereka yang mendakwa tidak boleh menggunakan akal tetapi mengaku tahu serba-serbi. Ia ibarat kereta yang tidak mahu start enjin tapi mengaku telah berjalan ke sana ke mari.

dan bila kereta tersebut x boleh jalan mereka panggil doktor gigi untuk baikinya....

dan timbullah ajaran pelik2.....

da elok da ulamak kata solat 5 waktu.....

da elok da mekanik kata minyak habis....

tp mereka percaya lg kata doktor gigi kereta tu kehabisan air bukanya minyak...

isi air br bleh jalan kereta tu........

hahahahahahahaha.....

betul2 forum lawak jenaka da......
Back to top Go down
View user profile
Juang
Sarjana
Sarjana


Posts : 1397
Points : 3808
Reputation : 4
Join date : 2010-07-25
Age : 39

PostSubject: Re: Muhammad utusan Allah   Sat Sep 11, 2010 12:05 am

gaara wrote:

dan bila kereta tersebut x boleh jalan mereka panggil doktor gigi untuk baikinya....

dan timbullah ajaran pelik2.....

da elok da ulamak kata solat 5 waktu.....

da elok da mekanik kata minyak habis....

tp mereka percaya lg kata doktor gigi kereta tu kehabisan air bukanya minyak...

isi air br bleh jalan kereta tu........

hahahahahahahaha.....

betul2 forum lawak jenaka da......
Salam,

Makin jelas bertuhankan "ulamak". Allah tidak pula pernah tetapkan solat kena 5 waktu. Sebab itulah sehingga ke hari ini mereka gagal bawakan ayat-ayat Allah menetapkan solat 5 perlu 5 waktu.
Back to top Go down
View user profile
gaara
Sarjana
Sarjana


Posts : 1003
Points : 3361
Reputation : 1
Join date : 2010-07-24
Location : Malaysia

PostSubject: Re: Muhammad utusan Allah   Sat Sep 11, 2010 12:29 am

Juang wrote:

Makin jelas bertuhankan "ulamak". Allah tidak pula pernah tetapkan solat kena 5 waktu. Sebab itulah sehingga ke hari ini mereka gagal bawakan ayat-ayat Allah menetapkan solat 5 perlu 5 waktu.

Salam....

kita sebenarnya menjadikan ulamak yang menjadikn wahyu Allah sebagai panduan sebagai contoh..

sahabat2 nabi menjdkn nabi sebagai panduan....

dalam peristiwa israk dan mikraj da terang lagi bersuluh ttg syariat solat 5 waktu...

mungkin.......

mungkin saudara juang setia menanti hidayah dariNYA.....

Very Happy
Back to top Go down
View user profile
Sponsored content




PostSubject: Re: Muhammad utusan Allah   Today at 1:43 pm

Back to top Go down
 
Muhammad utusan Allah
View previous topic View next topic Back to top 
Page 7 of 7Go to page : Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
 Similar topics
-
» The Prophet of Mercy-Muhammad (Sallallahu 'Alayhi wa Sallam)
» adakah nabi yang berjenis kelamin perempuan?
» jika benar Tuhan mempunyai anak (Qs 43.81), apa maksudnya ?
» Bagian I: Muhammad SAW vs Yesus Kristus
» Quraish's Representative Negotiates With The Messenger Of Allah

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
E-Minda :: Minda :: Islam-
Jump to: