HomeHome  FAQFAQ  SearchSearch  MemberlistMemberlist  UsergroupsUsergroups  RegisterRegister  Log in  InfoInfo  
Log in
Username:
Password:
Log in automatically: 
:: I forgot my password
Link Pilihan
Search
 
 

Display results as :
 
Rechercher Advanced Search
Who is online?
In total there is 1 user online :: 0 Registered, 0 Hidden and 1 Guest

None

Most users ever online was 31 on Tue Apr 07, 2015 6:15 pm
Top posters
Juang
 
gaara
 
tolokminda
 
Admin
 
othman
 
faried
 
iltizam
 
masterpiece7070
 
lia
 
Payau Putih
 

Share | 
 

 Kesaksian

View previous topic View next topic Go down 
Go to page : 1, 2, 3, 4  Next
AuthorMessage
iltizam
Siswazah
Siswazah


Posts : 401
Points : 2727
Reputation : 0
Join date : 2010-08-01

PostSubject: Kesaksian   Thu Aug 12, 2010 10:29 pm

tolokminda wrote:
gaara wrote:
Salam...

syahadah itu mmg tdk disyariatkan pada masa nabi Ibrahim..

dan apabila nabi ibrahim diwujudkn pun ALLAH mengajarkn sesuatu kpdnya...

jd kita ni umat nabi muhaamad yg telah disyariatkn syahadah..

jd amatlh pelik mengaku menerima nabi muhammad tolak syahadah..


Salam,

Boleh tuan buktikan dalilnya bahawa Tuhan telah mensyariatkan syahadah kepada kita?

Nie dia Dalilnya, itu pun jika saudara Amati baik baik.

Dia menurunkan para malaikat dengan wahyu dengan perintah-Nya kepada siapa yang Dia kehendaki di antara hamba-hamba-Nya, yaitu: "Peringatkanlah olehmu sekalian, bahwasanya tidak ada Tuhan (yang hak) melainkan Aku, maka hendaklah kamu bertakwa kepada-Ku".

jika tuan belum bersaksi maknanya Malaikat belum datang jumpa tuan lah tu..jika belum insyaallah , tak lama lagi datang lah ia.


Nak Tanya Saudara Juang dan Admin.

Saudara Menerima sepenuhnya (Yakin ) Pada Alquran Kan?
ok...Jika yakin dan mahu menuruti Alquran dah cukup baik tu

Adakah Saudara berdua AKUI Bahawa tiada tuhan lain melainkan Hanya Allah Semata Mata?...HaNYA Allah Sahaja Tuhan Kita?
Back to top Go down
View user profile
Admin
Canselor
Canselor


Posts : 601
Points : 2999
Reputation : 1
Join date : 2010-07-22
Location : Selangor

PostSubject: Re: Kesaksian   Thu Aug 12, 2010 11:13 pm

Salam,

28:70. Dan Dia, Allah; tidak ada tuhan melainkan Dia. Bagi-Nya segala pujian pada permulaan dan akhir, dan bagi-Nya juga Putusan, dan kepada-Nya kamu akan dikembalikan.

29:46. Janganlah berdebat dengan ahli Kitab melainkan dengan cara yang lebih baik, kecuali bagi orang-orang antara mereka yang membuat kezaliman; dan katakanlah, "Kami percaya kepada apa yang diturunkan kepada kami, dan apa yang diturunkan kepada kamu; Tuhan kami dan Tuhan kamu Satu, dan kepada-Nya kami muslim."
Back to top Go down
View user profile http://eminda.forumotion.com
iltizam
Siswazah
Siswazah


Posts : 401
Points : 2727
Reputation : 0
Join date : 2010-08-01

PostSubject: Re: Kesaksian   Thu Aug 12, 2010 11:25 pm

Admin wrote:
Salam,

28:70. Dan Dia, Allah; tidak ada tuhan melainkan Dia. Bagi-Nya segala pujian pada permulaan dan akhir, dan bagi-Nya juga Putusan, dan kepada-Nya kamu akan dikembalikan.

29:46. Janganlah berdebat dengan ahli Kitab melainkan dengan cara yang lebih baik, kecuali bagi orang-orang antara mereka yang membuat kezaliman; dan katakanlah, "Kami percaya kepada apa yang diturunkan kepada kami, dan apa yang diturunkan kepada kamu; Tuhan kami dan Tuhan kamu Satu, dan kepada-Nya kami muslim."

Alhamdulillah saudara telah mengakui Allahlah tuhan kita,

bagaimana dengan Ayat di bawah , adakah saudara akui bahawa Nabi muhammad Rasulullah? Seperti yang Allah Nyatakan di dalam Alquran?

Quote :
Muhammad itu sekali-kali bukanlah bapak dari seorang laki-laki di antara kamu, tetapi dia adalah Rasulullah dan penutup nabi-nabi. Dan adalah Allah Maha Mengetahui segala sesuatu.

Adakah saudara terima pakai / akui Muhammad Adalah Rasulullah?

Back to top Go down
View user profile
Admin
Canselor
Canselor


Posts : 601
Points : 2999
Reputation : 1
Join date : 2010-07-22
Location : Selangor

PostSubject: Re: Kesaksian   Thu Aug 12, 2010 11:40 pm

Salam,

2:285. Rasul percaya kepada apa yang diturunkan kepadanya daripada Pemeliharanya, dan orang-orang mukmin, dan tiap-tiap seorang percaya kepada Allah, dan malaikat-malaikat-Nya, dan Kitab-Kitab-Nya, dan rasul-rasul-Nya. "Kami tidak membeza-bezakan seorang pun antara rasul-rasul-Nya." Mereka berkata, "Kami dengar dan kami taat. Wahai Pemelihara kami, kurniakanlah kami ampunan-Mu; kepada Engkau kepulangan."

Saya percaya Muhammad itu utusan Allah.
Back to top Go down
View user profile http://eminda.forumotion.com
iltizam
Siswazah
Siswazah


Posts : 401
Points : 2727
Reputation : 0
Join date : 2010-08-01

PostSubject: Re: Kesaksian   Thu Aug 12, 2010 11:54 pm

Quote :
Salam,

28:70. Dan Dia, Allah; tidak ada tuhan melainkan Dia. Bagi-Nya segala pujian pada permulaan dan akhir, dan bagi-Nya juga Putusan, dan kepada-Nya kamu akan dikembalikan.


Pertama Saudara telah akui bahawa Tiada tuhan Melainkan Allah

Quote :
Salam,

2:285. Rasul percaya kepada apa yang diturunkan kepadanya daripada Pemeliharanya, dan orang-orang mukmin, dan tiap-tiap seorang percaya kepada Allah, dan malaikat-malaikat-Nya, dan Kitab-Kitab-Nya, dan rasul-rasul-Nya. "Kami tidak membeza-bezakan seorang pun antara rasul-rasul-Nya." Mereka berkata, "Kami dengar dan kami taat. Wahai Pemelihara kami, kurniakanlah kami ampunan-Mu; kepada Engkau kepulangan."

Saya percaya Muhammad itu utusan Allah.

Dan kedua Saudara Telah Akui Bahawa Muhammad itu Utusan Allah.

Itu lah Shahadah tuan????.....Itulah Lailahaillallah Muhammadrasulullah.

Dalilnya telah ada pada Keakuan saudara sendiri, (Akui / Bersaksi atas diri)
Dalil shahadah mana lagikah yang saudara Admin yang dikasihi Mahukan?

Itulah kesaksian, Saudara Sedang Bersaksi........ Very Happy

Islam tidak Menyusahkan kita??...Kan Very Happy

Cuba saudara renung Baik Baik.....Saudarakan suka akan kebaikan?
Back to top Go down
View user profile
Admin
Canselor
Canselor


Posts : 601
Points : 2999
Reputation : 1
Join date : 2010-07-22
Location : Selangor

PostSubject: Re: Kesaksian   Fri Aug 13, 2010 12:03 am

Salam,

Saya tidak bersaksi tapi saya percaya. selain itu saya juga percaya malaikat-malaikat, kitab-kitabNya, hari akhir dan rasul-rasulNya dan tidak membezakan mereka.

5:69. Sesungguhnya orang-orang yang percaya, dan orang-orang Yahudi, dan Sabiin, dan orang-orang Kristian, sesiapa yang percaya kepada Allah, dan Hari Akhir, dan membuat kerja-kerja kebaikan, maka tiadalah ketakutan pada mereka, dan tidaklah mereka bersedih.
Back to top Go down
View user profile http://eminda.forumotion.com
tolokminda
Sarjana
Sarjana


Posts : 627
Points : 2965
Reputation : 1
Join date : 2010-07-29

PostSubject: Re: Kesaksian   Fri Aug 13, 2010 12:17 am

Salam,

48:28 Dialah yang Satu yang telah mengutuskan utusanNya dengan Petunjuk dan cara hidup yang benar supaya mengatasi cara hidup-cara hidup yang lain. Dan Tuhan mencukupi sebagai saksi.

Maknanya kita disuruh percaya, bukan disuruh menjadi saksi.
Back to top Go down
View user profile http://www.tolokminda.wordpress.com
iltizam
Siswazah
Siswazah


Posts : 401
Points : 2727
Reputation : 0
Join date : 2010-08-01

PostSubject: Re: Kesaksian   Fri Aug 13, 2010 12:18 am

Admin wrote:
Salam,

Saya tidak bersaksi tapi saya percaya. selain itu saya juga percaya malaikat-malaikat, kitab-kitabNya, hari akhir dan rasul-rasulNya dan tidak membezakan mereka.
.

Saudara percaya,,,its okey....cuma permainan bahasa.

Yang saudara berkata dengan perkataan "SAYA"....siapakah saya?

Saudara berkata kepada siapa bahawa saudara percaya tuhan saudara ialah Allah.

Dan saudara berkata kepada siapa bahawa Nabi Muhammad Rasulullah?


Sudah tentu Apabila saudara membaca ayat tuhan iaitu alquran Lalu dalam alquran mengatakan bahawa tiada tuhan melainkan Allah, dan muhammad Rasulullah , Lalu DIRI Saudara mengakuinya ( mengiyakannya) ...itulah BERSAKSI . Mengiyakan kepada siapa?

Syahadah / penyaksian / pengakuan / mengiyakan/ membenarkan apa yang telah benar dan sememangnya benar

Maksud Bersaksi bukannya Menjadi saksi macam di mahkamah di bangunan tuu

Percaya dengan Yakin ....itulah BERSAKSI....
Bila dah percaya lalu mengiayakan secara sirr...ohhh yaaa....
Ya kepada siapa/ mengiya kan....itulah DIRI SEDANG MENYAKSIKAN

Atau tuan masih lagi belum tembus ke Alam pengertian yang sebenar?
Jika belum.....renung lah diri..."KEPADA DIRINYA MEREKA MELIHAT"
Back to top Go down
View user profile
tolokminda
Sarjana
Sarjana


Posts : 627
Points : 2965
Reputation : 1
Join date : 2010-07-29

PostSubject: Re: Kesaksian   Fri Aug 13, 2010 12:25 am

iltizam wrote:
Admin wrote:
Salam,

Saya tidak bersaksi tapi saya percaya. selain itu saya juga percaya malaikat-malaikat, kitab-kitabNya, hari akhir dan rasul-rasulNya dan tidak membezakan mereka.
.

Saudara percaya,,,its okey....cuma permainan bahasa.

Yang saudara berkata dengan perkataan "SAYA"....siapakah saya?

Saudara berkata kepada siapa bahawa saudara percaya tuhan saudara ialah Allah.

Dan saudara berkata kepada siapa bahawa Nabi Muhammad Rasulullah?


Sudah tentu Apabila saudara membaca ayat tuhan iaitu alquran Lalu dalam alquran mengatakan bahawa tiada tuhan melainkan Allah, dan muhammad Rasulullah , Lalu DIRI Saudara mengakuinya ( mengiyakannya) ...itulah BERSAKSI . Mengiyakan kepada siapa?

Syahadah / penyaksian / pengakuan / mengiyakan/ membenarkan apa yang telah benar dan sememangnya benar

Maksud Bersaksi bukannya Menjadi saksi macam di mahkamah di bangunan tuu

Percaya dengan Yakin ....itulah BERSAKSI....

Salam,

29:52 “Katakan: Cukuplah Allah sebagai saksi di antara aku dan kamu…”

4:79 “… dan Kami telah mengutuskan kamu kepada manusia sebagai rasul – dan cukuplah Allah sebagai saksi.”

6:19 Katakan: Yang mana satukah pengakuan terbesar? Katakan: Allah adalah saksi di antara aku dan kamu – dan Quran ini telah diwahyukan kepadaku supaya dengannya aku akan memberi peringatan kepada kamu dan sesiapa saja yang ia sampai. Adakah kamu benar-benar bersaksi bahawa ada “tuhan” lain selain Allah? Katakan: Aku tidak bersaksi seperti itu. Katakan: Dia adalah satu-satunya Tuhan dan sesungguhnya aku berlepas diri dari apa yang kamu sekutukan.

Dalam ayat-ayat di atas, Nabi kata cukuplah Tuhan sebagai saksi. Perhatikan 6:19 di mana Tuhan ajar supaya Nabi katakan: "Aku tidak bersaksi seperti itu. Katakan: Dia adalah satu-satunya Tuhan dan sesungguhnya aku berlepas diri dari apa yang kamu sekutukan".

Masih mahu ikut cara orang-orang munafik lagikah selepas ini?
Back to top Go down
View user profile http://www.tolokminda.wordpress.com
iltizam
Siswazah
Siswazah


Posts : 401
Points : 2727
Reputation : 0
Join date : 2010-08-01

PostSubject: Re: Kesaksian   Fri Aug 13, 2010 12:27 am

SURAT 45. AL JAATSIYAH
Itulah ayat-ayat Allah yang Kami membacakannya kepadamu dengan sebenarnya; maka dengan perkataan manakah lagi mereka akan beriman sesudah (kalam) Allah dan keterangan-keterangan-Nya
Back to top Go down
View user profile
iltizam
Siswazah
Siswazah


Posts : 401
Points : 2727
Reputation : 0
Join date : 2010-08-01

PostSubject: Re: Kesaksian   Fri Aug 13, 2010 12:32 am

tolokminda wrote:


29:52 “Katakan: Cukuplah Allah sebagai saksi di antara aku dan kamu…”

Dalam ayat-ayat di atas, Nabi kata cukuplah Tuhan sebagai saksi. Perhatikan 6:19 di mana Tuhan ajar supaya Nabi katakan: "Aku tidak bersaksi seperti itu. Katakan: Dia adalah satu-satunya Tuhan dan sesungguhnya aku berlepas diri dari apa yang kamu sekutukan".

Masih mahu ikut cara orang-orang munafik lagikah selepas ini?

Tak mengapa, tentang munafik itu saya serah kan kepada Allah.

============================================

Dalam Ayat Di Atas , Nabi mengatakan Cukuplah tuhan sebagai saksi.

Nabi Mengatakan???

Tuhan Sebagai Saksi??

Siapa BERSAKSI....Dan Siapa MENYAKSIKAN
Back to top Go down
View user profile
tolokminda
Sarjana
Sarjana


Posts : 627
Points : 2965
Reputation : 1
Join date : 2010-07-29

PostSubject: Re: Kesaksian   Fri Aug 13, 2010 12:33 am

iltizam wrote:
SURAT 45. AL JAATSIYAH
Itulah ayat-ayat Allah yang Kami membacakannya kepadamu dengan sebenarnya; maka dengan perkataan manakah lagi mereka akan beriman sesudah (kalam) Allah dan keterangan-keterangan-Nya

Salam iltizam,

Sudah jelas dalam ayat-ayat yang saya kemukakan sebelum ini di mana Nabi kata cukuplah Allah menjadi saksi di antara kita dan dia. Hadis mana lagikah yang tuan nak percaya selepas Al-Quran?

45:6 Ini adalah wahyu-wahyu Allah yang telah Kami bacakan kepada kamu dengan kebenaran, maka dengan hadis manakah yang mereka akan percaya selepas Tuhan dan wahyu-wahyuNya?

Transliterasi: Tilka ayatu Allahi natlooha AAalayka bialhaqqi fabi-ayyi hadeethin baAAda Allahi waayatihi yu/minoona


Last edited by tolokminda on Fri Aug 13, 2010 12:34 am; edited 1 time in total
Back to top Go down
View user profile http://www.tolokminda.wordpress.com
Admin
Canselor
Canselor


Posts : 601
Points : 2999
Reputation : 1
Join date : 2010-07-22
Location : Selangor

PostSubject: Re: Kesaksian   Fri Aug 13, 2010 12:34 am

Salam,

Tak perlu kita bersaksi sebegitu sebab Allah sudah mengetahui bahawa Dia adalah Tuhan yang satu dan Muhammad itu benar-benar rasulNya. Apa yang penting kita percaya.
Back to top Go down
View user profile http://eminda.forumotion.com
tolokminda
Sarjana
Sarjana


Posts : 627
Points : 2965
Reputation : 1
Join date : 2010-07-29

PostSubject: Re: Kesaksian   Fri Aug 13, 2010 12:37 am

iltizam wrote:
tolokminda wrote:


29:52 “Katakan: Cukuplah Allah sebagai saksi di antara aku dan kamu…”

Dalam ayat-ayat di atas, Nabi kata cukuplah Tuhan sebagai saksi. Perhatikan 6:19 di mana Tuhan ajar supaya Nabi katakan: "Aku tidak bersaksi seperti itu. Katakan: Dia adalah satu-satunya Tuhan dan sesungguhnya aku berlepas diri dari apa yang kamu sekutukan".

Masih mahu ikut cara orang-orang munafik lagikah selepas ini?

Tak mengapa, tentang munafik itu saya serah kan kepada Allah.

============================================

Dalam Ayat Di Atas , Nabi mengatakan Cukuplah tuhan sebagai saksi.

Nabi Mengatakan???

Tuhan Sebagai Saksi??

Siapa BERSAKSI....Dan Siapa MENYAKSIKAN

Salam,

Ayat-ayat yang telah dikemukakan bukanlah susah untuk difahami. Dan tuan admin pun telah membuat penjelasan yang mudah. Kalau masih tak faham serahkan sajalah kepada Tuhan. Sessungguhnya hanya Dialah yang memberi petunjuk kepada manusia - sesiapa saja yang dikehendakiNya.
Back to top Go down
View user profile http://www.tolokminda.wordpress.com
iltizam
Siswazah
Siswazah


Posts : 401
Points : 2727
Reputation : 0
Join date : 2010-08-01

PostSubject: Re: Kesaksian   Fri Aug 13, 2010 12:37 am

tolokminda wrote:
iltizam wrote:
SURAT 45. AL JAATSIYAH
Itulah ayat-ayat Allah yang Kami membacakannya kepadamu dengan sebenarnya; maka dengan perkataan manakah lagi mereka akan beriman sesudah (kalam) Allah dan keterangan-keterangan-Nya

Salam iltizam,

Sudah jelas dalam ayat-ayat yang saya kemukakan sebelum ini di mana Nabi kata cukuplah Allah menjadi saksi di antara kita dan dia. Hadis mana lagikah yang tuan nak percaya selepas Al-Quran?

45:6 Ini adalah wahyu-wahyu Allah yang telah Kami bacakan kepada kamu dengan kebenaran, maka dengan hadis manakah yang mereka akan percaya selepas Tuhan dan wahyu-wahyuNya?

Transliterasi: Tilka ayatu Allahi natlooha AAalayka bialhaqqi fabi-ayyi hadeethin baAAda Allahi waayatihi yu/minoona

Nabi berkata........Bukankah Nabi sedang Bersaksi tu.

Dan Allah Sebagai Saksi....Allah menjadi saksi

Bukankan begitu tuan....hehe

Dan tuan sedang bershahadah tetapi menolak pula shahadah..
Hairan jugak nie

Mungkin kerna tuan sedang memandang kitabAlquran tetapi Wajah tuan tidak menghadap tuhan.....mungkin....Hanya Allah maha tahu

Kebaikan yang di lakukan( yang tuan kata solat itu) akan sempurna apabila
Wajjah tu waj hiyalillazi fathorossama wa ti wal ardh


Last edited by iltizam on Fri Aug 13, 2010 12:49 am; edited 5 times in total
Back to top Go down
View user profile
iltizam
Siswazah
Siswazah


Posts : 401
Points : 2727
Reputation : 0
Join date : 2010-08-01

PostSubject: Re: Kesaksian   Fri Aug 13, 2010 12:38 am

tolokminda wrote:
iltizam wrote:
SURAT 45. AL JAATSIYAH
Itulah ayat-ayat Allah yang Kami membacakannya kepadamu dengan sebenarnya; maka dengan perkataan manakah lagi mereka akan beriman sesudah (kalam) Allah dan keterangan-keterangan-Nya

Salam iltizam,

Sudah jelas dalam ayat-ayat yang saya kemukakan sebelum ini di mana Nabi kata cukuplah Allah menjadi saksi di antara kita dan dia. Hadis mana lagikah yang tuan nak percaya selepas Al-Quran?

45:6 Ini adalah wahyu-wahyu Allah yang telah Kami bacakan kepada kamu dengan kebenaran, maka dengan hadis manakah yang mereka akan percaya selepas Tuhan dan wahyu-wahyuNya?

Transliterasi: Tilka ayatu Allahi natlooha AAalayka bialhaqqi fabi-ayyi hadeethin baAAda Allahi waayatihi yu/minoona

Nabi berkata........Bukankah Nabi sedang Bersaksi tu.

Dan Allah Sebagai Saksi....Allah menjadi saksi

Bukankan begitu tuan....hehe
Back to top Go down
View user profile
tolokminda
Sarjana
Sarjana


Posts : 627
Points : 2965
Reputation : 1
Join date : 2010-07-29

PostSubject: Re: Kesaksian   Fri Aug 13, 2010 12:46 am

Salam iltizam,

Diri siapakah yang sebenarnya cuba tuan perolok-olokkan? Kalau tuan tak percaya itu pilihan tuan. Tak payah berolok-olok dan berdolak dalik.
Back to top Go down
View user profile http://www.tolokminda.wordpress.com
iltizam
Siswazah
Siswazah


Posts : 401
Points : 2727
Reputation : 0
Join date : 2010-08-01

PostSubject: Re: Kesaksian   Fri Aug 13, 2010 12:52 am

tolokminda wrote:
Salam iltizam,

Diri siapakah yang sebenarnya cuba tuan perolok-olokkan? Kalau tuan tak percaya itu pilihan tuan. Tak payah berolok-olok dan berdolak dalik.

Apa yang hendak di perolok olokkan ,
Di Antara Yang bersaksi dan yang menyaksikan sedang berhadap hadapan.

Dan itu Adalah kebenaran
Back to top Go down
View user profile
tolokminda
Sarjana
Sarjana


Posts : 627
Points : 2965
Reputation : 1
Join date : 2010-07-29

PostSubject: Re: Kesaksian   Fri Aug 13, 2010 12:58 am

iltizam wrote:
tolokminda wrote:
Salam iltizam,

Diri siapakah yang sebenarnya cuba tuan perolok-olokkan? Kalau tuan tak percaya itu pilihan tuan. Tak payah berolok-olok dan berdolak dalik.

Apa yang hendak di perolok olokkan ,
Di Antara Yang bersaksi dan yang menyaksikan sedang berhadap hadapan.

Dan itu Adalah kebenaran

Salam,

Ikut tuanlah. Saya tidak akan memanjangkan polemik yang tidak perlu. Bagi saya petunjuk Tuhan sudah jelas mengenai perkara ini.
Back to top Go down
View user profile http://www.tolokminda.wordpress.com
Juang
Sarjana
Sarjana


Posts : 1397
Points : 3811
Reputation : 4
Join date : 2010-07-25
Age : 39

PostSubject: Re: Kesaksian   Fri Aug 13, 2010 1:22 am

iltizam wrote:

Nak Tanya Saudara Juang dan Admin.

Saudara Menerima sepenuhnya (Yakin ) Pada Alquran Kan?
ok...Jika yakin dan mahu menuruti Alquran dah cukup baik tu

Adakah Saudara berdua AKUI Bahawa tiada tuhan lain melainkan Hanya Allah Semata Mata?...HaNYA Allah Sahaja Tuhan Kita?
Salam,

Sebab saya akui bahawa tiada tuhan selain Allah-lah saya berpegang pada Al Quran yang diturunkan oleh Allah. Saya tidak bertuhankan manusia atau si polan bin si polan yang mengatakan Nabi buat itu dan ini.

Tidakkah semudah itu saudara boleh memikirkan?
Back to top Go down
View user profile
iltizam
Siswazah
Siswazah


Posts : 401
Points : 2727
Reputation : 0
Join date : 2010-08-01

PostSubject: Re: Kesaksian   Fri Aug 13, 2010 1:28 am

Juang wrote:
iltizam wrote:

Nak Tanya Saudara Juang dan Admin.

Saudara Menerima sepenuhnya (Yakin ) Pada Alquran Kan?
ok...Jika yakin dan mahu menuruti Alquran dah cukup baik tu

Adakah Saudara berdua AKUI Bahawa tiada tuhan lain melainkan Hanya Allah Semata Mata?...HaNYA Allah Sahaja Tuhan Kita?
Salam,

Sebab saya akui bahawa tiada tuhan selain Allah-lah saya berpegang pada Al Quran yang diturunkan oleh Allah. Saya tidak bertuhankan manusia atau si polan bin si polan yang mengatakan Nabi buat itu dan ini.

Tidakkah semudah itu saudara boleh memikirkan?

Bagus tu,
Tapi jangan lupa , Diri Anda juga manusia,
Dan jangan bertuhankan DIRI.... Laughing
Pada diri mengikut faham sendiri ada 2.
kena perhatikan baik baik.....jangan Syaitan pula yang menghasut dan lalu di mengertikan itu dari tuhan
Back to top Go down
View user profile
Juang
Sarjana
Sarjana


Posts : 1397
Points : 3811
Reputation : 4
Join date : 2010-07-25
Age : 39

PostSubject: Re: Kesaksian   Fri Aug 13, 2010 2:06 am

iltizam wrote:


Bagus tu,
Tapi jangan lupa , Diri Anda juga manusia,
Dan jangan bertuhankan DIRI.... Laughing
Pada diri mengikut faham sendiri ada 2.
kena perhatikan baik baik.....jangan Syaitan pula yang menghasut dan lalu di mengertikan itu dari tuhan
Salam,

Kalau saudara fikir logik, jika saya bertuhankan diri, buat apa saya guna Al Quran daripada Allah kepada Nabi itu? Baik saya reka atau ada-adakan hukum ikut nafsu sendiri macam pendusta-pendusta itu suka buat.

Tetapi bila manusia itu sanggup bersegera kepada Al Quran kerana insaf menyedari si buta zaman Nabi pun buat macam itu, sudah pasti mereka adalah orang yang bertuhankan Allah yang turunkan Al Quran.

Namun sedikit sekali mereka nampak logik itu.
Back to top Go down
View user profile
iltizam
Siswazah
Siswazah


Posts : 401
Points : 2727
Reputation : 0
Join date : 2010-08-01

PostSubject: Re: Kesaksian   Fri Aug 13, 2010 2:22 am

Juang wrote:
iltizam wrote:


Bagus tu,
Tapi jangan lupa , Diri Anda juga manusia,
Dan jangan bertuhankan DIRI.... Laughing
Pada diri mengikut faham sendiri ada 2.
kena perhatikan baik baik.....jangan Syaitan pula yang menghasut dan lalu di mengertikan itu dari tuhan
Salam,

Kalau saudara fikir logik, jika saya bertuhankan diri, buat apa saya guna Al Quran daripada Allah kepada Nabi itu? Baik saya reka atau ada-adakan hukum ikut nafsu sendiri macam pendusta-pendusta itu suka buat.

Tetapi bila manusia itu sanggup bersegera kepada Al Quran kerana insaf menyedari si buta zaman Nabi pun buat macam itu, sudah pasti mereka adalah orang yang bertuhankan Allah yang turunkan Al Quran.

Namun sedikit sekali mereka nampak logik itu.

Betul tu.
Bagus Guna Alquran , Dan Ber Alquran
Dan Setelah Ber Alquran Kita BER- DIRI- KAN ALQURAN.
Setelah BerDIRIKAN Alquran , Maka Alquran Lah Kita ( boleh ka capai ke tahap ini)...Meng ALQurankan DIRI

Setelah MengALQURANKAN DIRI....Dimanakah Alquran itu...
Adakah Pada Huruf Atau PAda DIRI?
Very Happy
Back to top Go down
View user profile
Juang
Sarjana
Sarjana


Posts : 1397
Points : 3811
Reputation : 4
Join date : 2010-07-25
Age : 39

PostSubject: Re: Kesaksian   Fri Aug 13, 2010 2:33 am

Salam,

Benar saudara. Jika program komputer dipindahkan daripada CD ke hardisk, untuk komputer berfungsi seperti yang diinginkan oleh penciptanya, maka program itu sudah berada dalam komputer itulah. Kalau tidak wujud dalam komputer itu, mana komputer itu tahu nak lakukan sesuatu aturcara yang diarahkan?
Back to top Go down
View user profile
gaara
Sarjana
Sarjana


Posts : 1003
Points : 3364
Reputation : 1
Join date : 2010-07-24
Location : Malaysia

PostSubject: Re: Kesaksian   Fri Aug 13, 2010 9:27 pm

iltizam wrote:
tolokminda wrote:
iltizam wrote:
SURAT 45. AL JAATSIYAH
Itulah ayat-ayat Allah yang Kami membacakannya kepadamu dengan sebenarnya; maka dengan perkataan manakah lagi mereka akan beriman sesudah (kalam) Allah dan keterangan-keterangan-Nya

Salam iltizam,

Sudah jelas dalam ayat-ayat yang saya kemukakan sebelum ini di mana Nabi kata cukuplah Allah menjadi saksi di antara kita dan dia. Hadis mana lagikah yang tuan nak percaya selepas Al-Quran?

45:6 Ini adalah wahyu-wahyu Allah yang telah Kami bacakan kepada kamu dengan kebenaran, maka dengan hadis manakah yang mereka akan percaya selepas Tuhan dan wahyu-wahyuNya?

Transliterasi: Tilka ayatu Allahi natlooha AAalayka bialhaqqi fabi-ayyi hadeethin baAAda Allahi waayatihi yu/minoona

Nabi berkata........Bukankah Nabi sedang Bersaksi tu.

Dan Allah Sebagai Saksi....Allah menjadi saksi

Bukankan begitu tuan....hehe

Dan tuan sedang bershahadah tetapi menolak pula shahadah..
Hairan jugak nie

Mungkin kerna tuan sedang memandang kitabAlquran tetapi Wajah tuan tidak menghadap tuhan.....mungkin....Hanya Allah maha tahu

Kebaikan yang di lakukan( yang tuan kata solat itu) akan sempurna apabila
Wajjah tu waj hiyalillazi fathorossama wa ti wal ardh

salam...

buat pe nk hairan saudra...

mereka mmg mcm nie....

mulut kata lain tapi tingkah laku lain....

nie dr penglamn sy jgk niee.....

berkawan dgn sipolan bin sipolan.....
Back to top Go down
View user profile
Sponsored content




PostSubject: Re: Kesaksian   Today at 7:31 pm

Back to top Go down
 
Kesaksian
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 4Go to page : 1, 2, 3, 4  Next
 Similar topics
-
» Kemustahilan Kesaksian Pendeta Terbang ke Sorga
» Hoax: Kesaksian Rahib Budha bertemu Yesus
» Kesaksian Palsu Pendeta Philip Mantofa Piknik ke Neraka
» Yesus Kristus mengasihi Umat muslim, Kesaksian YESUS mengasihi umat muslim
» Inilah kebesaran ALLAH yang Nyata, VIDEO> KESAKSIAN KEAJAIBAN MASJID-MASJID DI ACEH PASCA TSUNAMI

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
E-Minda :: Minda :: Islam-
Jump to: