HomeHome  FAQFAQ  SearchSearch  MemberlistMemberlist  UsergroupsUsergroups  RegisterRegister  Log in  InfoInfo  
Log in
Username:
Password:
Log in automatically: 
:: I forgot my password
Link Pilihan
Search
 
 

Display results as :
 
Rechercher Advanced Search
Who is online?
In total there is 0 user online :: 0 Registered, 0 Hidden and 0 Guests :: 1 Bot

None

Most users ever online was 31 on Tue Apr 07, 2015 6:15 pm
Top posters
Juang
 
gaara
 
tolokminda
 
Admin
 
othman
 
faried
 
iltizam
 
masterpiece7070
 
lia
 
Payau Putih
 

Share | 
 

 Kesaksian

View previous topic View next topic Go down 
Go to page : Previous  1, 2, 3, 4
AuthorMessage
iltizam
Siswazah
Siswazah


Posts : 401
Points : 2726
Reputation : 0
Join date : 2010-08-01

PostSubject: Kesaksian   Thu Aug 12, 2010 10:29 pm

First topic message reminder :

tolokminda wrote:
gaara wrote:
Salam...

syahadah itu mmg tdk disyariatkan pada masa nabi Ibrahim..

dan apabila nabi ibrahim diwujudkn pun ALLAH mengajarkn sesuatu kpdnya...

jd kita ni umat nabi muhaamad yg telah disyariatkn syahadah..

jd amatlh pelik mengaku menerima nabi muhammad tolak syahadah..


Salam,

Boleh tuan buktikan dalilnya bahawa Tuhan telah mensyariatkan syahadah kepada kita?

Nie dia Dalilnya, itu pun jika saudara Amati baik baik.

Dia menurunkan para malaikat dengan wahyu dengan perintah-Nya kepada siapa yang Dia kehendaki di antara hamba-hamba-Nya, yaitu: "Peringatkanlah olehmu sekalian, bahwasanya tidak ada Tuhan (yang hak) melainkan Aku, maka hendaklah kamu bertakwa kepada-Ku".

jika tuan belum bersaksi maknanya Malaikat belum datang jumpa tuan lah tu..jika belum insyaallah , tak lama lagi datang lah ia.


Nak Tanya Saudara Juang dan Admin.

Saudara Menerima sepenuhnya (Yakin ) Pada Alquran Kan?
ok...Jika yakin dan mahu menuruti Alquran dah cukup baik tu

Adakah Saudara berdua AKUI Bahawa tiada tuhan lain melainkan Hanya Allah Semata Mata?...HaNYA Allah Sahaja Tuhan Kita?
Back to top Go down
View user profile

AuthorMessage
Admin
Canselor
Canselor


Posts : 601
Points : 2998
Reputation : 1
Join date : 2010-07-22
Location : Selangor

PostSubject: Re: Kesaksian   Tue Aug 17, 2010 12:54 am

Salam,

Orang islam hanya perlu percaya ayat-ayat al-quran tanpa perlu bersaksi. saya tidak mengetahui sama ada mereka bersaksi atau tidak sebab saya tidak termasuk di kalangan mereka.
Back to top Go down
View user profile http://eminda.forumotion.com
Juang
Sarjana
Sarjana


Posts : 1397
Points : 3810
Reputation : 4
Join date : 2010-07-25
Age : 39

PostSubject: Re: Kesaksian   Wed Aug 18, 2010 8:14 am

Salam,

Kalau kita nak patuh peraturan JPJ pun kita tak perlu bersaksi "tiada JPJ selain JPJ di Malaysia". Yang penting kita ikut sahaja peraturan JPJ. Bila kita sudah ikut peraturan, maknanya kita sudah patuh.

Macam itulah nak patuh kepada Allah. Sebab hanya ada Allah sahaja di alam semesta ini, maka yang pentingnya patuhlah pada apa yang Allah tetapkan, bukannya patuh pada apa yang si polan bin si polan tetapkan.

Cukuplah Allah sebagai saksi antara aku dan kamu.

41:53. Kami akan memperlihatkan kepada mereka ayat-ayat Kami di horizon, dan di dalam diri-diri mereka, sehingga jelas bagi mereka bahawa ia adalah yang benar. Tidakkah cukup dengan Pemelihara kamu bahawa Dia saksi atas segala sesuatu?
Back to top Go down
View user profile
Sponsored content




PostSubject: Re: Kesaksian   Today at 8:04 am

Back to top Go down
 
Kesaksian
View previous topic View next topic Back to top 
Page 4 of 4Go to page : Previous  1, 2, 3, 4
 Similar topics
-
» Kemustahilan Kesaksian Pendeta Terbang ke Sorga
» Hoax: Kesaksian Rahib Budha bertemu Yesus
» Kesaksian Palsu Pendeta Philip Mantofa Piknik ke Neraka
» Yesus Kristus mengasihi Umat muslim, Kesaksian YESUS mengasihi umat muslim
» Inilah kebesaran ALLAH yang Nyata, VIDEO> KESAKSIAN KEAJAIBAN MASJID-MASJID DI ACEH PASCA TSUNAMI

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
E-Minda :: Minda :: Islam-
Jump to: