HomeHome  FAQFAQ  SearchSearch  MemberlistMemberlist  UsergroupsUsergroups  RegisterRegister  Log in  InfoInfo  
Log in
Username:
Password:
Log in automatically: 
:: I forgot my password
Link Pilihan
Search
 
 

Display results as :
 
Rechercher Advanced Search
Who is online?
In total there is 1 user online :: 0 Registered, 0 Hidden and 1 Guest :: 1 Bot

None

Most users ever online was 31 on Tue Apr 07, 2015 6:15 pm
Top posters
Juang
 
gaara
 
tolokminda
 
Admin
 
othman
 
faried
 
iltizam
 
masterpiece7070
 
lia
 
Payau Putih
 

Share | 
 

 Kitab-kitab Riwayat Hadis

View previous topic View next topic Go down 
Go to page : 1, 2  Next
AuthorMessage
iltizam
Siswazah
Siswazah


Posts : 401
Points : 2724
Reputation : 0
Join date : 2010-08-01

PostSubject: Kitab-kitab Riwayat Hadis   Sun Aug 15, 2010 4:36 am

tolokminda wrote:
gaara wrote:
Salam..

siapa yg mengada-adakan tu saudra..

apakh org2 yg menerangkn Al-quran itu mengada-adakn.....

mcm tu nabi pun xyah wujud lah....

Salam,

Orang yang mengada-ngadakan sesuatu di atas nama Tuhan dan rasulnya tanpa sebarang authoriti.

Di Manakah Rasul bagi dirimu....
Back to top Go down
View user profile
tolokminda
Sarjana
Sarjana


Posts : 627
Points : 2962
Reputation : 1
Join date : 2010-07-29

PostSubject: Re: Kitab-kitab Riwayat Hadis   Sun Aug 15, 2010 4:47 am

Salam,

Sudah tentu bukan dalam Kitab Bukhari.
Back to top Go down
View user profile http://www.tolokminda.wordpress.com
iltizam
Siswazah
Siswazah


Posts : 401
Points : 2724
Reputation : 0
Join date : 2010-08-01

PostSubject: Re: Kitab-kitab Riwayat Hadis   Sun Aug 15, 2010 4:54 am

kitab bukhari tu adalah Hadis nabi

yang Allah suruh / perintahkan supaya Taat pada Rasul.

Dalam kitab itulah Bukhari menulis hadis hadis yang Rasul ajarkan jalan jalan mendekati tuhan.Dan syariatnya.

Bukhari hanya menjalankan tanggungjawabnya menyampaikan Amanat rasul.

jika manusia nak guna pakai , ambil lah
jika tak mahu pakai , orang lain tidak boleh memaksa.

Diri sendiri lah yang merasa.



Back to top Go down
View user profile
tolokminda
Sarjana
Sarjana


Posts : 627
Points : 2962
Reputation : 1
Join date : 2010-07-29

PostSubject: Re: Kitab-kitab Riwayat Hadis   Sun Aug 15, 2010 4:59 am

iltizam wrote:
kitab bukhari tu adalah Hadis nabi

yang Allah suruh / perintahkan supaya Taat pada Rasul.

Dalam kitab itulah Bukhari menulis hadis hadis yang Rasul ajarkan jalan jalan mendekati tuhan.Dan syariatnya.

Bukhari hanya menjalankan tanggungjawabnya menyampaikan Amanat rasul.

jika manusia nak guna pakai , ambil lah
jika tak mahu pakai , orang lain tidak boleh memaksa.

Diri sendiri lah yang merasa.




Salam,

Boleh tuan buktikan Nabi telah mengamanatkan kepada Bukhari supaya menulis kitab hadis?
Back to top Go down
View user profile http://www.tolokminda.wordpress.com
iltizam
Siswazah
Siswazah


Posts : 401
Points : 2724
Reputation : 0
Join date : 2010-08-01

PostSubject: Re: Kitab-kitab Riwayat Hadis   Sun Aug 15, 2010 8:29 am

tolokminda wrote:
iltizam wrote:
kitab bukhari tu adalah Hadis nabi

yang Allah suruh / perintahkan supaya Taat pada Rasul.

Dalam kitab itulah Bukhari menulis hadis hadis yang Rasul ajarkan jalan jalan mendekati tuhan.Dan syariatnya.

Bukhari hanya menjalankan tanggungjawabnya menyampaikan Amanat rasul.

jika manusia nak guna pakai , ambil lah
jika tak mahu pakai , orang lain tidak boleh memaksa.

Diri sendiri lah yang merasa.




Salam,

Boleh tuan buktikan Nabi telah mengamanatkan kepada Bukhari supaya menulis kitab hadis?

Ana berkata:Bukhari hanya menjalankan tanggungjawabnya
menyampaikan Amanat rasul.


Dan bukannya berkata: Nabi mengmanatkan Bukhari supaya menulis kitab hadis.



Seorang Anak Yang berbudi perkerti mulia akan menerima sebagai tanggungjawab atas pusaka yang di tinggalkan Arwah bapanya dan membahagikan dengan Adil kepada saudaranya walaupun tidak menerima wasiat dari bapanya itu.

Dan seorang anak yang tidak bertanggung jawab akan membiarkan pusaka yang di tinggalkan bapanya sehingga harta itu di LELONG Very Happy

Al BAqarah
209.Hai orang-orang yang beriman, masuklah kamu ke dalam Islam secara keseluruhannya, dan janganlah kamu turut langkah-langkah setan. Sesungguhnya setan itu musuh yang nyata bagimu.

210.Tetapi jika kamu menyimpang (dari jalan Allah) sesudah datang kepadamu bukti-bukti kebenaran, maka ketahuilah, bahwasanya Allah Maha Perkasa lagi Maha Bijaksana.


8:27Hai orang-orang yang beriman, janganlah kamu mengkhianati Allah dan Rasul (Muhammad) dan (juga) janganlah kamu mengkhianati amanat-amanah yang dipercayakan kepadamu, sedang kamu mengetahui Very Happy

Hai orang-orang yang beriman
Hai orang-orang yang beriman
Hai orang-orang yang beriman

Ayat ini seruan kepada Hanya orang orang beriman sahaja>>>
Back to top Go down
View user profile
tolokminda
Sarjana
Sarjana


Posts : 627
Points : 2962
Reputation : 1
Join date : 2010-07-29

PostSubject: Re: Kitab-kitab Riwayat Hadis   Sun Aug 15, 2010 12:37 pm

Salam,

Orang yang percaya tidak akan menyekutukan Tuhan dengan apapun.
Back to top Go down
View user profile http://www.tolokminda.wordpress.com
iltizam
Siswazah
Siswazah


Posts : 401
Points : 2724
Reputation : 0
Join date : 2010-08-01

PostSubject: Re: Kitab-kitab Riwayat Hadis   Sun Aug 15, 2010 5:37 pm

tolokminda wrote:
Salam,

Orang yang percaya tidak akan menyekutukan Tuhan dengan apapun.

Ya, Orang yang tidak menyekutukan tuhan akan menurut perintah Allah dan rasul...

Kena Cari MUHAMMAD dulu,,, Baru kenal tuhan
Back to top Go down
View user profile
tolokminda
Sarjana
Sarjana


Posts : 627
Points : 2962
Reputation : 1
Join date : 2010-07-29

PostSubject: Re: Kitab-kitab Riwayat Hadis   Sun Aug 15, 2010 5:45 pm

Salam,

Boleh tuan berikan dalil Al-Quran bahawa kita mesti cari Muhamad dulu sebelum boleh kenal Tuhan?
Back to top Go down
View user profile http://www.tolokminda.wordpress.com
iltizam
Siswazah
Siswazah


Posts : 401
Points : 2724
Reputation : 0
Join date : 2010-08-01

PostSubject: Re: Kitab-kitab Riwayat Hadis   Sun Aug 15, 2010 6:55 pm

tolokminda wrote:
Salam,

Boleh tuan berikan dalil Al-Quran bahawa kita mesti cari Muhamad dulu sebelum boleh kenal Tuhan?

Alquran itulah dalilnya
Back to top Go down
View user profile
tolokminda
Sarjana
Sarjana


Posts : 627
Points : 2962
Reputation : 1
Join date : 2010-07-29

PostSubject: Re: Kitab-kitab Riwayat Hadis   Sun Aug 15, 2010 8:29 pm

Salam,

Kalau begitu adakah manusia sebelum Al-Quran atau tidak berkesempatan Al-Quran sampai kepada mereka tidak akan dapat mengenal Tuhan?
Back to top Go down
View user profile http://www.tolokminda.wordpress.com
iltizam
Siswazah
Siswazah


Posts : 401
Points : 2724
Reputation : 0
Join date : 2010-08-01

PostSubject: Re: Kitab-kitab Riwayat Hadis   Sun Aug 15, 2010 9:39 pm

tolokminda wrote:
Salam,

Kalau begitu adakah manusia sebelum Al-Quran atau tidak berkesempatan Al-Quran sampai kepada mereka tidak akan dapat mengenal Tuhan?



Al QURAN itu sendiri adalah dalilnya.....Jangan cari ayat dulu,,,cari Alquran tu DULU.....Kalau Alquran pun tuan tak kenal Bagaimana mahu Berdalil dengannya.

Tuan kata Alquran tu mudah untuk di fahami, senang

Dah jumpa ker belum Alquran kat mana<

Nampaknya saudara masih belum kenal ALQURAN , qalamullah/mukjizat

CAri dulu, Dah jumpa baru terangkan kat sini dan boleh cerita panjang lebar.

KAlau tak jumpa Alquran, CAkap banyak pun tak guna pun...

Quote :
Tidakkah kamu perhatikan sesungguhnya Allah telah menundukkan untuk (kepentingan) mu apa yang di langit dan apa yang di bumi dan menyempurnakan untukmu nikmat-Nya lahir dan batin. Dan di antara manusia ada yang membantah tentang Allah tanpa ilmu pengetahuan atau petunjuk dan tanpa Kitab yang memberi penerangan

dia tu ada kitab, tapi tidak berkitab


Kena Cari MUHAMMAD dulu,,, Baru kenal tuhan
Back to top Go down
View user profile
tolokminda
Sarjana
Sarjana


Posts : 627
Points : 2962
Reputation : 1
Join date : 2010-07-29

PostSubject: Re: Kitab-kitab Riwayat Hadis   Sun Aug 15, 2010 9:53 pm

Salam iltizam,

Sebenarnya petunjuk Tuhan ada di mana-mana. Kitab Tuhan hanya untuk memudahkan kita. Tetapi ramai yang tidak mahu percaya dan memberi bermacam-macam dalih untuk menolaknya.


Last edited by tolokminda on Sun Aug 15, 2010 10:18 pm; edited 1 time in total
Back to top Go down
View user profile http://www.tolokminda.wordpress.com
iltizam
Siswazah
Siswazah


Posts : 401
Points : 2724
Reputation : 0
Join date : 2010-08-01

PostSubject: Re: Kitab-kitab Riwayat Hadis   Sun Aug 15, 2010 10:16 pm

tolokminda wrote:
Salam iltizam,

Sebenarnya petunjuk Tuhan ada di mana-mana. Tuhan hanya untuk memudahkan kita. Tetapi ramai yang tidak mahu percaya dan memberi bermacam-macam dalih untuk menolaknya.

Betul tu TM, memang tidak di nafikan, dan itulah yang benar.
Setelah mengetahui yang benar kita cari lagi yang Paling benar.

Dan Yang paling benar adalah dari Penerangan Rasul /Syariat rasul
Baru sempurna Syariatnya /perjalanannya/yang sebenarnya/dan Maghrifahnya

Kita berada di Alam syariat yang apabila kita lihat di mana air laut (perumpamaan ilmu yang luas)yang apabila hangat ( Hangat ilmu)
di naikkan wapnya ( saringan ilmu) ke langit ( ke tempat tinggi)
Lalu tersadai wap itu di Awan yangmana tidak selama lamanya di Awan

Apabila tiba Masanya wap itukembali menjadi menjadi Air semula(ilmu yang baru/yang sempurna/berada di temapt tinggi) apabila telah sempurna ilmu yang tinggi itu si airlautan yang baru tidak selamanya di Awan,

Akhirnya Air itu turun ke bumi (BERSUJUD) bagi memberi munafaat kepada makhluk lain.

Mengapakah kita tidak mahu mengambil Pengajaran tentang sujudnya Si (air)Ilmu ini keBUMI....tempat yang rendah.

Apakah manusia Masih lagi ingin berdiri megah Jasadnya bersama Ilmunya(yang di otak kepalanya/tempat tinggi) dan tidak mahu merendahkan diri zahir dan batinnya ke bumi tempat Asalnya.

Sememangnya manusia itu Amat Lalai...
Apabila di kurniakan Ilmu mereka leka dengan ilmunya sehingga melupai sarung bagi dirinya iaitu jasadnya yang berasal dari saripati dari tanah.dan tidak ingin lagi bersujud meletakkan tempat ilmunya(otakkepal;a) ke tanah tempat asalnya

Mereka tidak ingin lagi melihat tempat asalnya dan sentiasa mendongak ke awan/langit sedangkan kakinya berpijak di BUMI.dan sedangkan Awan yang di lihatnya itu sentiasa mencurahkan/Menghalau kembali Ari(ilmu) ke bumi.

FIKIR FIKIR kan lah....

Carilah IMAM Kamu.....ALIF MIM ALIM MIM

إِمَامًا


Back to top Go down
View user profile
tolokminda
Sarjana
Sarjana


Posts : 627
Points : 2962
Reputation : 1
Join date : 2010-07-29

PostSubject: Re: Kitab-kitab Riwayat Hadis   Sun Aug 15, 2010 10:21 pm

iltizam wrote:
tolokminda wrote:
Salam iltizam,

Sebenarnya petunjuk Tuhan ada di mana-mana. Tuhan hanya untuk memudahkan kita. Tetapi ramai yang tidak mahu percaya dan memberi bermacam-macam dalih untuk menolaknya.

Betul tu TM, memang tidak di nafikan, dan itulah yang benar.
Setelah mengetahui yang benar kita cari lagi yang Paling benar.

Dan Yang paling benar adalah dari Penerangan Rasul /Syariat rasul
Baru sempurna Syariatnya /perjalanannya/yang sebenarnya/dan Maghrifahnya

Kita berada di Alam syariat yang apabila kita lihat di mana air laut (perumpamaan ilmu yang luas)yang apabila hangat ( Hangat ilmu)
di naikkan wapnya ( saringan ilmu) ke langit ( ke tempat tinggi)
Lalu tersadai wap itu di Awan yangmana tidak selama lamanya di Awan

Apabila tiba Masanya wap itukembali menjadi menjadi Air semula(ilmu yang baru/yang sempurna/berada di temapt tinggi) apabila telah sempurna ilmu yang tinggi itu si airlautan yang baru tidak selamanya di Awan,

Akhirnya Air itu turun ke bumi (BERSUJUD) bagi memberi munafaat kepada makhluk lain.

Mengapakah kita tidak mahu mengambil Pengajaran tentang sujudnya Si (air)Ilmu ini keBUMI....tempat yang rendah.

Apakah manusia Masih lagi ingin berdiri megah Jasadnya bersama Ilmunya(yang di otak kepalanya/tempat tinggi) dan tidak mahu merendahkan diri zahir dan batinnya ke bumi tempat Asalnya.

Sememangnya manusia itu Amat Lalai...
Apabila di kurniakan Ilmu mereka leka dengan ilmunya sehingga melupai sarung bagi dirinya iaitu jasadnya yang berasal dari saripati dari tanah.dan tidak ingin lagi bersujud meletakkan tempat ilmunya(otakkepal;a) ke tanah tempat asalnya

Mereka tidak ingin lagi melihat tempat asalnya dan sentiasa mendongak ke awan/langit sedangkan kakinya berpijak di BUMI.dan sedangkan Awan yang di lihatnya itu sentiasa mencurahkan/Menghalau kembali Ari(ilmu) ke bumi.

FIKIR FIKIR kan lah....

Carilah IMAM Kamu.....ALIF MIM ALIM MIM

إِ[size=24]Arial Black]مَامًا



Salam,

Sebenarnya mereka tidak merendah diri kepada Tuhan adalah mereka yang sentiasa mengada-ada sekutu kepada Tuhan ibarat Tuhan itu tidak sempurna, tidak memadai tanpa dikaitkan dengan sekutu-sekutu yang mereka adakan.
Back to top Go down
View user profile http://www.tolokminda.wordpress.com
iltizam
Siswazah
Siswazah


Posts : 401
Points : 2724
Reputation : 0
Join date : 2010-08-01

PostSubject: Re: Kitab-kitab Riwayat Hadis   Sun Aug 15, 2010 11:08 pm

tolokminda wrote:
iltizam wrote:
tolokminda wrote:
Salam iltizam,

Sebenarnya petunjuk Tuhan ada di mana-mana. Tuhan hanya untuk memudahkan kita. Tetapi ramai yang tidak mahu percaya dan memberi bermacam-macam dalih untuk menolaknya.

Betul tu TM, memang tidak di nafikan, dan itulah yang benar.
Setelah mengetahui yang benar kita cari lagi yang Paling benar.

Dan Yang paling benar adalah dari Penerangan Rasul /Syariat rasul
Baru sempurna Syariatnya /perjalanannya/yang sebenarnya/dan Maghrifahnya

Kita berada di Alam syariat yang apabila kita lihat di mana air laut (perumpamaan ilmu yang luas)yang apabila hangat ( Hangat ilmu)
di naikkan wapnya ( saringan ilmu) ke langit ( ke tempat tinggi)
Lalu tersadai wap itu di Awan yangmana tidak selama lamanya di Awan

Apabila tiba Masanya wap itukembali menjadi menjadi Air semula(ilmu yang baru/yang sempurna/berada di temapt tinggi) apabila telah sempurna ilmu yang tinggi itu si airlautan yang baru tidak selamanya di Awan,

Akhirnya Air itu turun ke bumi (BERSUJUD) bagi memberi munafaat kepada makhluk lain.

Mengapakah kita tidak mahu mengambil Pengajaran tentang sujudnya Si (air)Ilmu ini keBUMI....tempat yang rendah.

Apakah manusia Masih lagi ingin berdiri megah Jasadnya bersama Ilmunya(yang di otak kepalanya/tempat tinggi) dan tidak mahu merendahkan diri zahir dan batinnya ke bumi tempat Asalnya.

Sememangnya manusia itu Amat Lalai...
Apabila di kurniakan Ilmu mereka leka dengan ilmunya sehingga melupai sarung bagi dirinya iaitu jasadnya yang berasal dari saripati dari tanah.dan tidak ingin lagi bersujud meletakkan tempat ilmunya(otakkepal;a) ke tanah tempat asalnya

Mereka tidak ingin lagi melihat tempat asalnya dan sentiasa mendongak ke awan/langit sedangkan kakinya berpijak di BUMI.dan sedangkan Awan yang di lihatnya itu sentiasa mencurahkan/Menghalau kembali Ari(ilmu) ke bumi.

FIKIR FIKIR kan lah....

Carilah IMAM Kamu.....ALIF MIM ALIM MIM

إِ[size=24]Arial Black]مَامًا



Salam,

Sebenarnya mereka tidak merendah diri kepada Tuhan adalah mereka yang sentiasa mengada-ada sekutu kepada Tuhan ibarat Tuhan itu tidak sempurna, tidak memadai tanpa dikaitkan dengan sekutu-sekutu yang mereka adakan.

ya betul tu,
mereka mengibaratkan tuhan tidak sempurna sehinggakan tuhan memperkenalkan Rasul untuk mereka contohi , mereka tidak ingin mencontohinya
Cara duduk merendah diri yang diNYATAkan Atas para rasul mereka tidak ingin mencontohinya.
Maka jadilah mereka merendah diri mengikuti syaitan syaitan mereka kan?
Syaitan juga Amat pandai merendah diri, ( Merendah meninggi)

Iaitu merendah diri di Awan
Back to top Go down
View user profile
Admin
Canselor
Canselor


Posts : 601
Points : 2996
Reputation : 1
Join date : 2010-07-22
Location : Selangor

PostSubject: Re: Kitab-kitab Riwayat Hadis   Sun Aug 15, 2010 11:27 pm

Salam,

Dalam al-quran banyak cara merendah diri rasul-rasul boleh dicontohi. tidak perlu menyelak kitab-kitab riwayat hadis yang entah dari mana datangnya.
Back to top Go down
View user profile http://eminda.forumotion.com
iltizam
Siswazah
Siswazah


Posts : 401
Points : 2724
Reputation : 0
Join date : 2010-08-01

PostSubject: Re: Kitab-kitab Riwayat Hadis   Sun Aug 15, 2010 11:30 pm

Admin wrote:
Salam,

Dalam al-quran banyak cara merendah diri rasul-rasul boleh dicontohi. tidak perlu menyelak kitab-kitab riwayat hadis yang entah dari mana datangnya.

Bagus tu,
boleh kongsikan sikit
Back to top Go down
View user profile
Admin
Canselor
Canselor


Posts : 601
Points : 2996
Reputation : 1
Join date : 2010-07-22
Location : Selangor

PostSubject: Re: Kitab-kitab Riwayat Hadis   Sun Aug 15, 2010 11:52 pm

iltizam wrote:
Admin wrote:
Salam,

Dalam al-quran banyak cara merendah diri rasul-rasul boleh dicontohi. tidak perlu menyelak kitab-kitab riwayat hadis yang entah dari mana datangnya.

Bagus tu,
boleh kongsikan sikit

Salam,

Terlalu merujuk kitab riwayat hadis, al-quran dipinggirkan sehingga cara merendah diri rasul-rasul utk dicontohi dalam al-quran tidak diketahui.
Back to top Go down
View user profile http://eminda.forumotion.com
iltizam
Siswazah
Siswazah


Posts : 401
Points : 2724
Reputation : 0
Join date : 2010-08-01

PostSubject: Re: Kitab-kitab Riwayat Hadis   Mon Aug 16, 2010 1:07 am

Admin wrote:
iltizam wrote:
Admin wrote:
Salam,

Dalam al-quran banyak cara merendah diri rasul-rasul boleh dicontohi. tidak perlu menyelak kitab-kitab riwayat hadis yang entah dari mana datangnya.

Bagus tu,
boleh kongsikan sikit

Salam,

Terlalu merujuk kitab riwayat hadis, al-quran dipinggirkan sehingga cara merendah diri rasul-rasul utk dicontohi dalam al-quran tidak diketahui.

ya lah,
semenangnya tak tahu....ceritalah sikit
Back to top Go down
View user profile
gaara
Sarjana
Sarjana


Posts : 1003
Points : 3361
Reputation : 1
Join date : 2010-07-24
Location : Malaysia

PostSubject: Re: Kitab-kitab Riwayat Hadis   Mon Aug 16, 2010 1:25 am

salam...

sy pun tumpang sekaki....

nk tau... nk tau.....

ceritalah saudra admin yg bijaksana....
Back to top Go down
View user profile
Admin
Canselor
Canselor


Posts : 601
Points : 2996
Reputation : 1
Join date : 2010-07-22
Location : Selangor

PostSubject: Re: Kitab-kitab Riwayat Hadis   Mon Aug 16, 2010 2:50 am

Salam,

Kita sama-sama ada telinga utk mendengar dan ada mata utk membaca. Jadi, bacalah al-quran. Semua peringatan terkandung di dalamnya. Jangan hanya dibuat syair sahaja.

Back to top Go down
View user profile http://eminda.forumotion.com
gaara
Sarjana
Sarjana


Posts : 1003
Points : 3361
Reputation : 1
Join date : 2010-07-24
Location : Malaysia

PostSubject: Re: Kitab-kitab Riwayat Hadis   Mon Aug 16, 2010 2:52 am

Salam..

nabi pun terang bila diminta...

jd saudra dmin yg bijaksana...

terang terang lah.... cerita2 la...
Back to top Go down
View user profile
Admin
Canselor
Canselor


Posts : 601
Points : 2996
Reputation : 1
Join date : 2010-07-22
Location : Selangor

PostSubject: Re: Kitab-kitab Riwayat Hadis   Mon Aug 16, 2010 3:01 am

Salam,

Sama sahaja, sama ada diberi penjelasan/ peringatan/ amaran atau tidak, mereka tidak mahu percaya.
Back to top Go down
View user profile http://eminda.forumotion.com
iltizam
Siswazah
Siswazah


Posts : 401
Points : 2724
Reputation : 0
Join date : 2010-08-01

PostSubject: Re: Kitab-kitab Riwayat Hadis   Mon Aug 16, 2010 3:15 am

sama
sememangnya sama,
Cuba Ambil cermin dan pandang pandang cermin
Anda akan dapati wajah orang di dalam cermin akan sama seperti anda

kerana kami sedang melakonkan watak Anda supaya anda dapat melihat dengan terang dan nyata akan diri anda sendiri
Back to top Go down
View user profile
gaara
Sarjana
Sarjana


Posts : 1003
Points : 3361
Reputation : 1
Join date : 2010-07-24
Location : Malaysia

PostSubject: Re: Kitab-kitab Riwayat Hadis   Mon Aug 16, 2010 3:18 am

Salam...

pe yg sama...

pandang cermin br sama...

kamu tunjuk org dlm cermin die tunjuk kamu balik.....

aaaaaaaaaaiiiiiiikkkkkkkkkkkk...............

mmg sama
Back to top Go down
View user profile
Sponsored content




PostSubject: Re: Kitab-kitab Riwayat Hadis   Today at 1:46 pm

Back to top Go down
 
Kitab-kitab Riwayat Hadis
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 2Go to page : 1, 2  Next
 Similar topics
-
» Apa kata kitab suci terdahulu mengenai Nabi Muhammad
» Ayat-ayat yang hilang dalam alkitab
» Kitab as Salat - Sheikh Ibn Al Qayyim Al Jawziyya
» Ahlul-Kitab
» Hoax Kristiani: Big Bang = "Jadilah Terang" dalam Kitab Kejadian ?

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
E-Minda :: Minda :: Islam-
Jump to: